termotransfer- maglownica z makro - problem

jak wy to robicie? bo moja maglownica (Sigma, ta z ostatniej promocji ~95zl) grzeje sie nawet i do 200st, ale ponad 160-170st puchna jej walki gumowe az tak, ze sie blokuje calkowicie...

Reply to
BartekK

To nie grzej aż tak mocno. Niestety, nie ma czym zmierzyć temperatury w mojej maglownicy ale nic nie puchnie.

RoMan Mandziejewicz napisał(a):

no ale przy temperaturze "tak na pograniczu - juz walki szoruja o radiator" to toner niezbyt chce sie topic - wychodzi tak, ze costam jest nasmarowane od tonera na pcb, ale praktycznie nic sie nie trzyma plytki. temp mierze multimetrem z sonda, na zelasku ustawiam temp 180-190st i wychodzi idealnie (nawet moge oderwac na goraco popier, a 80% tonera zostaje na plytce, papier jest prawie czysty)

Reply to
BartekK

Płytka jak płytka.

Nie mam pojęcia - najcieńsze linie, jakie stosuję to 10 mils - w napisach i różnych znaczkach - wychodzą ostro i wyraźnie - o ile dobrze kredę usunę ;-)

To, o co _mi_ chodzi w tej metodzie, to powtarzalność, duuuże płytki i brak poparzonych paluchów. Takie drobiazgi, jak smażenie płytki już przyciętej na wymiar bez obawy o przesunięcie też są warte grzechu.

A ile razy przepuszczasz przez maglownicę? Bo ja 4 razy - może tu jest problem...

RoMan Mandziejewicz napisał(a):

nie liczylem - probowalem kilka razy, ale bez efektu. W dodatku zaczal sie odksztalcac plastik obudowy laminarki, wiec temperatura dla niej jest zdecydowanie za wysoka, a toner jeszcze niezbyt lapie...

raczej sproboje zrobic cos zupelnie odmiennego - cos jakby prasa, gdzie kladzie sie plytke i zciska z obu stron (powiedzmy - dwoma zelaskami). Z doswiadczen z jednym zelaskiem widze, ze wystarczy polozyc zimne pcb z przylorzonym papierem, poczekac az sie wszystko ladnie nagrzeje (dociskajac czyms rowno, bo sie papier chce zwinac/spuchnac nagrzewajac) i na rozgrzane dopiero wywalcowac troche, i jest calkiem ok (sciezki

8-10mils bez problemu, gorzej z przerwami - zle sie czysci papier w tak malych szparkach) a cala ta zabawa poto, by przypiac 2 kartki z obu stron pcb zeby sie nie rozjechaly, i zeby 2stronna wyszla fajnie...
Reply to
BartekK

Dobra. To napisz jeszcze, z jakiej drukarki masz wydruk. Mi z HP LJ 4+ wychodzi idealnie i bezboleśnie.

RoMan Mandziejewicz napisał(a):

minolta pagepro 1250E, toner "alternatywny" z allegro po 49zl 170gram ;) drukuje przewaznie w 600dpi, a jak bardzo mi sie nudzi to w 1200, ale roznicy osobiscie nie widze. Ciemnosc wydruku - standart, ilosc tonera - standard, oszczedzanie tonera- wylaczone, papier ustawiony jako zwykly.

Reply to
BartekK