Sanyo ENELOOP 2000

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Ale to sa prawie "zwykle" NiMH czy jakas cudowna technologia ?

Na oko to by jej sie "przepalenie" przydalo .. sony byc moze tez.

To nie są zwykłe, ale NiMH. A ładowanie pewnie było dlatego szybkie, bo przynajmniej wg. testów(*) te ogniwa są dosyć wysokoprądowe (można pociągnąć nawet 10A i to nie przez kilka sekund, ale ciągle).

  • testy:

pozdrawiam

majek

Reply to
Marek Wodzinski
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Hem?

40mOhm (dla Energizer AA 2500) to znikomy?

a zwłaszcza na parapecie.

pozdrawiam

majek

Reply to
Marek Wodzinski
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

W pełni naładowanej lub właśnie w wysokoprądowych.

z tego co pamiętam, to akurat odwrotnie

Ale żeby uzyskać z takiego NiMH 1V i 10A trzeba 20mOhm.

pozdrawiam

majek

Reply to
Marek Wodzinski

Uwalonemu Philipsowi.

Naładowany kondensator i małe "bum".

Reply to
Arczi
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Znowu podpadasz smarowaniem, co popadnie...

Jak się do tego ustosunkuję tak, jak to napisałeś, to wykręcisz kota ogonem, że wcale nie miałeś tego na myśli. Związek impedancji z pojemnością przy porównaniach dwóch różnych chemii ogniw jest tezą nie do utrzymania.

i gdzie masz ten 1V, który miałeś z niego przy 10A uzyskać?

przez pierwsze piętnaście minut stania na półce.

Zakładając, że mowa cały czas o AA, to podaj mi producenta, który takie wartości zagwarantuje...

mówimy o fantazji, czy rzeczywistości?

tak

niby czemu?

a nie mają one przypadkiem wyższego napięcia? :^> Lampa ma przetwornicę...

Reply to
Marek Lewandowski

Czas odświeżyć pamięć.

Tu się zgadzam z komentarzem Marka, więc nie będę powtarzać.

Te 1V chcesz uzyskać na wyjściu czy wewnętrznej rezystancji? Bo jak ma być na wyjściu (tak jak ja liczyłem i jak zaznaczyłem), to liczysz źle i dlatego głupoty wychodzą.

Ależ proszę bardzo pokaż mi takie akumulatorki _konsumenckie_, a nie akumulatorki RC lub przemysłowe o podwyższonym prądzie rozładowania.

Widzę, że jedyne zastosowanie jakie masz dla akumulatorków to ogrzewanie, gdzie elementem grzejnym jest bateria? Policz lepiej prądy przy _użytecznym_ zakresie napięć wyjściowych i realnej rezystancji.

Jeszcze raz: pokaż mi 'taki' zwykły konsumencki akumulatorek i skoryguj swoje obliczenia.

pozdrawiam

majek

Reply to
Marek Wodzinski
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Mam tak samo z nowiutkim Sanyo. Po wyjęciu z ładowarki i odłożeniu na bok napięcie spada w oczach. Następnego dnia jest na poziomie 0,8V bez obciążenia. Na szczęście można je dostać na sztuki.

To mi powiedz gdzie dostać np. Sanyo 2100mAh, bo bym z chęcią nabył, lecz nie mam gdzie. Sam zauważyłem, że te o większych pojemnościach stosunkowo szybciej ulegają samorozładowaniu (~2 tyg. w przypadku tak polecanych Sanyo).

Reply to
Arczi
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

i dlatego podejrzewamy ze ma wewnetrze zwarcie.

kondesator 50mF naladowany do ~30V pieknie likwiduje takie zwarcia, ale uprzedzam - lubia sie odbudowac

Eneuel Leszek Ciszewski
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski