są zrobione prostowniki w falownikach

Witam wszystkich, Jak są zrobione prostowniki w nowoczesnych falownikach że są takie małe?

Mi wychodzi iż w przypadku zastosowania standardowego prostownika (Gretz

  • C + filtry), powinien być on większy niż cały falownik.
Reply to
Maksymilian Dutka

a po co ci filtry ?

A po drugie - teraz falownik musi miec PFC, albo byc 3-fazowy w trojkacie ..

6 diod, kondensator - to nie jest takie duze.

Coby sieci nie zakłócać: kawałek cewki + jakieś kondensatory małej pojemności.

Ale taki jednofazowy potrzebuje całej baterii kondensatorów, dla takiego

2kW to mi wychodzi z 3000uF.
Reply to
Maksymilian Dutka

Ale masz jakieś wsparcie?

Tym bardziej, że przy 300Hz ten kondensator naprawdę nie musi być duży.

Mi wychodzi 2000uF bez PFC i góra 1000uF z aktywnym PFC. Ale dławik(i) dla PFC 2kW trochę spory :(

Zasilany jednofazowo unia dopuszcza bez PFC ?

W sumie to go wcale nie musi wtedy byc, napiecie troche pulsuje, ale znosnie.

2000uF to też sporo przestrzeni.
Reply to
Maksymilian Dutka

Aż spojrzałem na 5100uF/350V - maleństwo - niewiele ponad kilo.