ROTFLa zaliczyłem

Hello All,

<subject> jak dostałem 'zamówienie' na schemat przetwornicy ('daj schemat - sam sobie zrobie'). Pacjent zażądał (nie poprosił - zażądał) schematu przetwornicy z 1V na 6 do 10V. Jak zwykle w takiej sytuacji nie podał mocy przetwornicy i z ciekawości go o to zapytałem. Zacytuję odpowiedź: "Ja sobie moc ustawie pośli mi schemat na moc około 100wat".

I jak tu nie zejść z tego świata ze śmiechu?

On Thu, 6 Oct 2005 22:59:55 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał:

Ja se właśnie wyobraziłem te kable po pierwotnej stronie... ;-) LOL

Reply to
Verox

jak da sie zrobic 1W, to wystarczy powielic ja x100 i polaczyc rownolegle:) i latwo by sobie gosciu skalowal..dolaczajac dowolna ilsoc sekcji..:-)

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Użytkownik Verox napisał:

chciales napisac "szyny miedziane" ? :)

Reply to
AlexY
[...]

Próbowałem sobie wyobrazić źródło zasilania. I siakoś mi nie wyszło. Ale, żeby oddać sprawiedliwość - policzyć się to da i nawet dałoby się to zrobić. Tylko czym to zasilić?

Miałem cierpliwość tłumaczyć pacjentom bezsens latarki na 5W LEDzie zasilanym z jednego akumulatorka NiMH 2400 mAh. Tym razem ręce mi opadły.

Ale w zasadzie czemu bezsens ?

Z prostego powodu - czas pracy. Przy 5A akumulatorki wytrzymują naprawdę krótko.

Ale moze komus 20 minut wystarczy ..

Ale ja nie mam zamiaru rzeźbić w czymś, co z założenia jest błędne i absurdalnie kosztowne. Poza tym - trafi pacjent na słabszy akumulator i zamiast świecić przez

20 minut zrobi się stroboskop.

On Thu, 06 Oct 2005 23:24:07 +0200, AlexY napisał:

Sie rozumie ;-) BTW: RoMan jaką masz sprawność tej przetwornicy ;-) ?

Reply to
Verox

RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Kiedyś w jednej z książek Sękowskiego był opis pewnego rodzaju ogniwa chemicznego - miało stosunkowo niskie napięcie znamionowe ale dosyć duży prąd można było z niego pociągnąć(i nie było to klasyczne ogniwo ołowiowe).

Reply to
badworm