Rolety

Ktoś wie jak realizowane są tam krańcówki? Fizycznych nie ma? Coś na rolecie jest umocowane? Wykrywany jest wzrost prądu? Jest jakiś jeden sprawdzony sposób?

Włączam podnoszenie i zasilanie silnika chyba nie ustaje przy krańcowym położeniu. Po dłuższym czasie w takiej pozycji już nie reaguje w ogóle na ruchy przyciskami. Mija dłuższa chwila i ożywa.

Pomaga pozostawienie przełączników w górny położeniu po osiągnięciu zamierzanego kierunku.

I skąd wziął się pomysł dwóch przycisków do sterowania żaluzjami? Dlaczego jedynym słusznym rozwiązaniem nie jest przełącznik trójpozycyjny "kołyskowy"?

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ea74d24$0$525$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

To pewnie krancowki nie ma, za to jest termik. Ale ta "dluzsza chwila" to z minute powinna byc.

Przemysl nie robi ... ładnych ? :-)

W dniu 2020-04-28 o 10:46, J.F. pisze:

Zgadzałby się.

Nie tyle brzydkie co nieintuicyjne. Aby podnieść roletę w górę naciskam dół przycisku.

Ale potrafią też zrobić po ludzku. :-)
Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ea7f6de$0$499$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... W dniu 2020-04-28 o 10:46, J.F. pisze:

To teraz jeszcze poprzec czynem i kupic :-)

Ma jeszcze jedna zalete - nie wcisniesz w gore i w dol jednoczesnie. Co prawda jest termik :-)

W obudowie samego silnika od rolety są krańcówki. Coś w ten deseń:

nadir

W dniu 2020-04-28 o 21:18, nadir pisze:

O! Ciekawe. Dziękuję. No i zarazem kiepsko, bo aby dostać się do krańcówek trzeba wszystko rozebrać.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

t-1

Dnia Tue, 28 Apr 2020 21:38:53 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

Moze doszli do wniosku, ze to dokladnie nie dziala, wiec wcale nie dali ? :-)

bo to jednak na kilka obrotow musi byc, drobna niedokladnosc bedzie nieprzyjemna/fatalna, a jak krancowke ustawisz z wiekszym marginesem, to i tak nie zadziala :-)

Rolety to nie wiem, ale w moich elektrycznych szybach w samochodzie jest wykrywany wzrost prądu. Jest w sterowniku taki ładny drut oporowy do tego.

Reply to
Queequeg

W tych "moich" chyba będą krańcówki. Gdy sprawna dojedzie do góry i zatrzyma się i będę klikać stop/góra/stop... to cisza. W tej niesprawnej gdy dojedzie do góry i robię to samo, to słychać próbę silnika do jazdy dalej. Po wielokrotnej takim klikaniu milknie na amen. Ożywa po iluś minutach.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

jest też inne rozwiązanie

Zanim założyłem rolety nieco się zastanawiałem na sterowaniem, wybrałem sterowanie niskonapięciowe (przycisk na ścianie steruje przez skrętkę modułami sterowania w umieszczonymi w centrali, tam są przekaźniki sterujące i to one załączają ruch rolet) ta sama skrętka mat eż zapięte czujniki temperatury, alarmu itp.

a sterowanie przyciskiem "dzwonkowym" sekwencyjne góra-stop-dół-stop, oprócz tego pilot RF ale praktycznie nieużywany lub komórka

Reply to
Pilocik

W dniu 2020-04-29 o 22:38, Pilocik pisze:

Znaczy: masz rolety w połowie zasunięte. Chcesz je nieco podnieść, wciskasz klawisz, a one jadą w dół? I żeby pojechały w górę, to musisz je zatrzymać i ponownie uruchomić?

Mnie by jasny trak szlafił przy takim sterowaniu :(

Reply to
Adam

Nawet logo na obudowie nie ma. A obudowa zanitowana. Jedna widać,że ma śruby, pewnie ktoś już zaglądał. Może jak zdejmę obudowę wewnątrz będzie więcej informacji. A dokumentacji nie ma, kupili mieszkanie i już były.

A i tak do wszystkich nie ma dostępu. Kilka jest za oknem bez balkonu.

2 piętro, a na dole trawnik. Jak oni je montowali? Podnośnik na trawie do 2 piętra rozstawi się bezpiecznie?

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Dnia Fri, 1 May 2020 19:26:24 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

To sie nie przejmowac i nie bawic sie wylacznikiem :-)

Rozstawi, ale przeciez troche kosztuje ... z drabiny ?

Czy jakos sprytnie z okna ?

W dniu 2020-05-01 o 19:39, J.F. pisze:

Dlatego im nalazłem zostawiać w pozycji góra wciśnięta wszystkich przełączników.

Aż się dziwię, że jeżeli faktycznie jest tam jakiś termik, który po ostygnięciu załącza silnik, to ta roleta tak włączała się i wyłączała naście miesięcy. :-)

Drugie piętro nad oknem? Są takie długie drabiny? :-) O ludziach nie wspomnę. No może z Julinka.

Może są jakieś podesty montowane z mieszkania? Rozpórka sufit-podłoga trzymająca rampę? Jakoś z tą skrzynią z roletą trzeba wyjść poza obrys budynku.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

W dniu 01.05.2020 o 00:23, Adam pisze:

dokladnie tak mam, uwierz że jest to naprawdę wygodne, wszystkim domownikom się podoba, nawet szwagier który ma sterowanie na dwóch klawiszach myślał nad zmianą - ale odpuścił, jego instalacja jest na to niezbyt przyjazna

Reply to
Pilocik