kabel DisplayPort - HDMI

kabel DisplayPort -> HDMI wyjscie DP z peceta połączyć z HDMI w telewizorze

czy kabel taki jest pasywny? imho jest pasywny. czy osoba niegramotna podłaczy i wszystko zagra?

widzieliście już tv z DP?

PiteR

Raczej aktywny, chyba że nadawca sygnału obsługuje konwersję po swojej stronie.

To zależy. Konwertery bywają kapryśne i nie zawsze po włączeniu prawidłowo raportują obsługiwane przez monitor rozdzielczości. Ja staram się używać konwerterów, do których przyznaje się jakaś znana firma (np. Dell, HP, itp.) a nie bezimienny Chińczyk.

Reply to
Zbych
Reply to
Grzegorz Niemirowski

W dniu wtorek, 28 kwietnia 2020 08:48:23 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:

Ja ostatnio widziałem pierwsze PC-ty z DP. Co ciekawe, miały tylko dwa DP, nawet VGA nie było - ale to komputery typowo biurowe, sprzedawane w zestawach nie tylko z monitorem/monitorami, ale nawet z klawiaturą, myszą i kablem zasilającym ;>

A BIOS, czy też - tfu - UEFI - nie obsługuje bootowania z MBR z wewnętrznych dysków twardych, jedynie z nośników zewnętrznych. I masz zagwozdkę - jeśli odpalasz instalator Linuxa z zewnętrznego nośnika w trybie "legacy" to zainstaluje się na wewnętrznym dysku również w trybie legacy - bo żeby zainstalował się w trybie UEFI to instalator też musi być odpalony w trybie UEFI...

Zaś kabel taki pół-aktywny może być - nie zmienia treści sygnału, a jedynie napięcia z 3,3V na 5V. Oczywiście jest jednokierunkowy - wyjście DP, odbiorniki HDMI - no i to wyjście DP to musi być DP++ (DisplayPort dual-mode) - podobno (wg wiki) prawie wszystkie potrafią, nawet jak nie mają znaczka. Działa to tak, że jak wykryje podłączenie odbiornika HDMI, to po prostu zamiast sygnałów DP nadaje sygnały HDMI - jedyny problem jest taki, że przebiegi są jak w HDMI, ale wg napięć DP (3,3V) a nie HDMI/DVI (5V).

Reply to
Dawid Rutkowski

W dniu 2020-04-28 10:38, J.F. pisze:

Ani nowy, ani chyba nie DELL-a. Wersja mini portu DisplayPort -

Apple w MacBookach z upodobaniem stosuje. Ten konwerter -
według opisu wyciągnie wideo z portu mini DisplayPort a także z takiego samego portu oznaczonego jako Thunderbolt. Tutaj piszą -
- że "Mini Displayport is compatible with Thunderbolt(1st Gen) and Thunderbolt 2, NOT compatible with Thunderbolt 3"

K.

Reply to
Krystek

Dnia Wed, 29 Apr 2020 01:25:10 +0200, Krystek napisał(a):

Nie mini

To chyba ten Type-C DPort - bo zdjecia pozalowali.

No wlasnie - a to moze Thundebolt 3

W dniu 28.04.2020 o 08:48, PiteR pisze:

Ten raczej powinien spokojnie zadziałać.

Ja mam problem którego się nie spodziewałem. Układ taki: monitor 2560x1440 z wejściami DP, HDMI i DVI. Na DP i HDMI potrafi pracować z pełną rozdzielczością. Na DVI podobno też, ale... No i do tego komputer stacjonarny z takim zestawem wyjść, ale taką rozdzielczość mam tylko na DP. I typowa "mała" stacja dokująca Della z wyjściami DP i DVI. Na DP pracuje z pełną rozdzielczością ze wszystkim co na niej postawię. Do tej pory wszystko jasne, proste i oczywiste. Jako że nie chcę przekładać kabla DP z jednego do drugiego - wiadomo, przejściówka DP->HDMI, akurat Uniteka. No i pierwszy zonk - ze stacjonarki tylko FHD przez tę przejściówkę wychodzi. nie, żeby coś - na przejściówce jest jak byk "4k" napisane. Drugi - z laptopa E6530 postawionego na tej stacji - to samo. Ale już E7270 wyświetla pełną rozdzielczość w tej konfiguracji (tzn wyjście DP przez przejściówkę DP->HDMI i do monitora). Tylko że chciałbym korzystać ze wszystkich tych komputerów (nie równocześnie oczywiście), bo mają różne zestawy oprogramowania. A, jeżeli to coś zmienia to ten E6530 ma NVS5200M na sobie i to ona obsługuje wyjścia cyfrowe. Ma ktoś może sprawdzoną przejściówkę która z wyjścia DP starszych komputerów robi HDMI więcej niż FHD? Żeby nie było - DVI też sprawdzone, żadne nie wydaje mi więcej niż FHD pomimo "najpełniejszego" kabla DVI, chociaż monitor podobno potrafi wyświetlić.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

On 2020-04-28 10:38, J.F. wrote: [...]

Na początek proponuję zerknąć do instrukcji obsługi, aby ustalić co to jest za złącze. :-) Potem ewentualnie można myśleć o zamianie na HDMI.

Reply to
JDX

W dniu 05.05.2020 o 05:10, Adam Schodowy pisze:

Dzięki za pomysł, może coś z tego będzie.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz