Peszle metalowe - wie ktoś gdzie?

Witam. Pilnie poszukuję takich peszelków stalowych - coś jak wąż od prysznica tylko cieńsze 5-7 mm. Wie ktoś może gdzie takie cudo można dostać - najlepiej na metry? Googlałem, googlałem i nic nie wygooglałem. Dzięki z góry za pomoc. Albert

Albert Steć napisał(a):

Podobne, trochę szersze peszle (przynajmniej ok. 10mm średnicy) powinni mieć w ERGOMie w Łodzi.

pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr

Użytkownik "Greg" snipped-for-privacy@somewhere.net napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@look.ca...

Google przyjacielem ?

SP9LWH

Powiedzcie przyjaciele co to jest peszel ? Naprawde nie wiem. Urodzilem sie w Polsce i zylem tam przez 32 lata i jakos sie z tym slowem nie spotkalem. To cos nowego dla mnie. Pozdro Grzechu

Reply to
Greg

Użytkownik "Albert Steć" <alberts@_S_P_A_M_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:diaudr$l3v$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Moze tu:

SP9LWH

Bo to jest rura Peszla, albo moze nawet Peschla :-)

Taka cienkoscienna karbowana rura ktora mozna latwo wyginac.

Elektrycy w to wsuwaja przewody .. nie wiadomo w zasadzie po co ..

"> Elektrycy w to wsuwaja przewody .. nie wiadomo w zasadzie po co ..

Zeby w przyszlosci jak gdzies przepali sie przewód nie kuc w scianach. :-) Z doswiadczenie wiem, ze ciezko sie wyciaga takie przewody, ale da sie to zrobic. :-)

Reply to
nom

Tam juz byłem, ale mają tylko sztywne gęsie szyjki. A ja potrzebuję elastycznego. Szukamy dalej.

Użytkownik "Albert Steć" <alberts@_S_P_A_M_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:did7m6$hrf$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl

Kiedyś widziałem metalowe peszele w Elwarze. W paru średnicach, zwinięte w krążkach po 20m. Niestety Elwar dał się wykupić Onninenowi i trochę mu się zeszło na psy. Katalog elektrotechniczy on-line obiecywali chyba przez rok, po czym... przestali obiecywać ;-> Ale możesz spróbować zadzwonić

)

Reply to
Marek Dzwonnik

Użytkownik "Albert Steć" <alberts@_S_P_A_M_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:did7m6$hrf$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl

MAM! Google rulez :-)

Marek Dzwonnik

Użytkownik "Marek Dzwonnik" <mdz@WIADOMO_PO_CO_TO.message.pl> napisał w wiadomości news:434a46a3$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl

A tu jeszcze jeden:

Nota bene obaj w Lublińcu. Ciekawe kto komu wyrósł jako konkurencja ;-)

Reply to
Marek Dzwonnik

No wlasnie .. imo bardzo ciezko. Sa lepsze rury do tego.

A i narzedzia do kucia dzis tanie :-)

W sumie jak do jest z chlodzeniem przewodu w takiej rurze ? lepsze czy gorsze niz prosto w tynku ?

wyciągnąć łatwo, wsadzić trudniej. Ale toto naprawdę ułatwia życie (rodzinne). Jak chcesz wsadzić jeszcze coś pod tynk, to dziura pod to już leży ;-) Jak odnawiałem mieszkanie, to położyłem peszle na telefon. Niby po co, tylko jeden kabelek. Ale w międzyczasie leci tam nie tylko telefon, tylko DSL, ethernet, a i telefon się "nieco" rozrósł, bo mam centralę telefoniczną ISDN, faks i podobne rupiecie. A w jednym peszlu idą też kable do głośników w sąsiednim pomieszczeniu.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Jesteś wielki. Dzięki. A swoją drogą googlałem przez całą noc i nic nie wygooglałem. Ech - chyba się starzeję ;) Pozdrawiam ciepło, Albert

Dzieki za odpowiedz. Ci co mnie wyslali na Google to niech sobie sami tak szukaja definicji. Tam tylko bylo ze tu czy owdzie mozna peszle kupic no i "Pi razy Dzrzwi" mozna sie domyslic ze to rurka karbowana. Ale teraz wiem przynajmnij cos i to mi wystarczy na razie. Dlaczego nie mowi sie karbowana rurka ? Pewnie dlatego ze kazdy by zrozumial i nie mozna by w ten sposob udawac "fachowca". Uzasadnien dal wykania kabli rurki sa tysiace. Glowny to bezbieczenstwo. W konstrukcji drewnianej drewno sie nie zapali jesli kabel sie rozgrzeje, aprzynajmniej pozniej. W konstrukcji betonowej wiecenie w scianie jest mniej niebezpieczne dla kabla.

A "gesia szyja" jak do mikrofonyu czy lampy to tez sie zalicza do peszli ?

Pozdro Grzechu

Reply to
Greg

Nie znam historii tego .. ale jesli oryginal byl zwijany z tasmy metalowej .. to i karbowana i rura pasuja tak sobie.

Jeszcze sa w sprzedazy podobne prawdziwe karbowane rury metalowe, do celow wentylacyjnych.

Ale to jest z plastiku .. i chyba nawet z polietylenu. Stopi sie, splynie, i moze nawet szybciej niz drewno zapali.

Polemizowalbym - i tak przewiercisz.

A jak to sie po angielsku nazywa ?