Rezystor czy opornik?

Ale to po angielsku czy amerykansku ? :-)

Co do piwa - to na puszkach w angielskim sklepie wystepuja w miare po rowno. Za to wedlug googla

"electric motor" - 1M33 trafien "electric engine" - M38 "diesel engine" 1M88 "diesel motor" M56

Synonim .. ale ze wskazaniem :-)

Poza tym motorist znaczy cos innego niz engineer :-))

A tego to nie wiem. Kdict znalazl te definicje w WordNecie, wiec jest spora szansa ze to jest amerykanizm.

Ale 'ale' i 'lager' to rozne odmiany piwa! Tak samo jak np. porter. Kazdy porter jest piwem, ale nie kazde piwo jest porterem.

W sumie sie nie dziwie. Hamerykancom przede wszystkim chodzi o to, zeby w jakikolwiek sposob przekazac informacje i zeby odbiarca ja zrozumial. Wielu z nich ma poprawnosc jezykowa w glebokim powazaniu. Te M38 czt M56 moze pochodzic z tekstow napisanych przez tych, ktorzy nie maja pojecia ze opo^H^H^Hmotor i engine nie sa synonimami :)

:) Ale jakies 100 lat temu to nie bylo takie oczywiste :)

pzdr. j.

Reply to
Jacek R. Radzikowski

caly problem w tym ze ten wykladowca zle rysowal symbol! wiem jak uczniowie rysuja schematy i wiem tez ze w cywilizowany sposob czasem trudno zmusic ich do starannosci ;-) ale jak ja zanim zaczne czegos stanowczo wymagac to sprawdzam to w wiarygodnych zrodlach zeby sie nie osmieszyc. moi starsi koledzy podsmiechuja sie nieraz z mlodszych ze na lekcje nosza ksiazki. ci starsi jednak czesto sie myla co uczniowie wychwytuja ;-) ja wole miec przy sobie ksiazke i sprawdzic przed podaniem niz sie osmieszyc

Reply to
Maciek Mis

Bł. Ignorancja? ;-)

Fajny wątek. A Jacek się tak udzielił, jak ja swego czasu przy łączeniu równoległym akumulatorów (co mi się z bateriami pop...) :-D

Pozdrawiam

Reply to
Marcin Stanisz

Obiektywnie patrzac u nas jakby nieco gorzej..

Wlasnie sobie wprowadzilismy ustawe o przywroceniu brzmienia nazwisk sprzed ktoregos tam roku. Ja tam zasadniczo nie mam nic przeciw ze ktos sie nadal nazywal Miller przez u umlat .. ale czy ktos sie zastanowil jakich to problemow przysporzy w bazach danych ? PESEL, banki, prawa jazdy .. . Trzy niemieckie umlauty sa moze niewielkim problemem, ale co zrobic jak sie zjawi jakis Francuz, Hiszpan, Grek, Wietnamczyk, Hindus, Arab ... czy moze to jest ustawa sponsorowana przez Microsoft ?

Zauwaz ze anglosasi maja ten sam problem. Lampa elektronowa nie istniala w tym jezyku .. i nie istnieje, tranzystor ladnie sie znalazl .. ale zarowka, telegraf, gramofon, mikrofon, telefon, glosnik, radio, telewizor, magnetofon .. jak sie nazywal kiedy byl jeszcze na drucie ? A computer coz to bylo - liczydlo ? Czolg, samolot, pistolet, karabin, armata - to wszystko trzeba bylo jakos nazwac ..

Oj, czasem tak .. a jak jeszcze takiego excela spolszczaja razem z funkcjami ...

Nie zapomnę dawnej kłótni o Excela 4.0aPL - pierwszej spolszczonej wersji - na pl.comp.os.win95 (przed chwilą sprawdziłem - ta grupa nadal żyje :-O).

Mój ćwiczeniowiec (na Politechnice Wrocławskiej) pomstował że za jego czasów liczyło się na suwakach logarytmicznych a zadania były oceniane: "gdy wynik różni się o więcej niż 10%" - 0 punktów a i tak studenci dostawali lepsze wyniki niż teraz na kalkulatorach.

Ale przynajmniej w młodości nie był skażony tym, że nie wolno było korzystać z "aktualnej techniki":)

Reply to
Bielsky

Aż z ciekawości zerknąłem na

Wiele się nie zmieniło w składzie ekipy (kończyłem studia w 1999) (czy wiesz, że w myśl ustawy (.....) ujawniłeś dane personalne :)

NIe kojarzę żeby za mojej kadencji tak robił, ale i tak mam duże zastrzeżenia co do kultury tego Pana.

Reply to
Bielsky

Ja dostałem dwóję z pracy techniki bo uparcie mówiłem niepoprawnie kombinerki zamiastpoprawnie: "szczypce uniwersalne". Dwadzieścia lat od tego czasu mija a mój ojciec do dziś ma do mnie żal że mu o tym nie powiedziałem (oj, ale baba by usłyszała...)

Reply to
Bielsky

piłujemy pilnikiem a piłą rżniemy

Reply to
Bielsky

Rozmawia nauczycielka z milicjantem: wie pan - taki Jasio, pytam sie go kto napisal Pana Tadeusza, a on nie wie. Kazalem mu przyjsc z ojcem, mowie ze syn nie wie kto napisal pana Tadeusza - a om mowi ze tez nie wie.

Za pare dni milicjhant do nauczycielki: przymknelismy tego Jasia i jego ojca - juz sie przyznali ze to oni napisali.

:-)

Dnia 2004-12-09 10:45, Użytkownik Plumpi napisał:

Mogę do siga??? :-)

Reply to
badworm