Rezystor czy opornik?

co ty za glupoty wypisujesz aluminium to to samo co glin jak nie wierzysz to zobacz od encyklopedji albo podreczika techologii stal to oczywiscie stop zelaza

Reply to
Maciek

Dnia 2004-12-04 11:51, Użytkownik Maciek napisał:

To jest człowiek starej daty więc może kiedyś było bez kreski i tak mu się zapamiętało? ;-)

Reply to
badworm

wykladowca jest autorytetem dla studenta (przynajmniej powinien byc) wiec jak czegos nie wie napewno nich sie nie czepia (tych co rysuja dobrze) bo tym samym osmiesza sie i podwaza ten autorytet.

Reply to
Maciek

Czesc! Jeszcze dodam na koniec tej nieco glupawej dyskusji, ze w czasach mojej nauki (przed 89) zdarzaly sie dupki (nauczyciele lub wykladowcy), ktorzy obcinali za stosowanie slowa "opornik". Kojarzylo sie im z opornikiem w klapie marynarki, czyli symbolem oporu wobec ustroju (nie pomiarowego :-) ). W mojej szkole (elektronicznej) mozna bylo stosowac obie nazwy aby tylko ktos nie zaczynal bzdurzyc w stylu: "napiecie plynie przez opornik/rezystor ..." bo siadal z zupelnie innego powodu. Nigdy nie bylo zastrzezenia co do poprawnosci jednej czy drugiej nazwy. Pozdrawiam imiennika tez Maciek

Reply to
Maciek

Dnia 2004-12-04 14:58, Użytkownik Maciek napisał:

Akurat ten wykładowca raczej nie jest autorytetem dla studentów bo nie może zasługiwać na to miano ktoś, kto kłamie studentom w żywe oczy i jeszcze w związku z tym kłamstwem wyrzuca ich z laborek. A co do rysowania - jakie to ma znaczenie czy dioda będzie z kreską, bez kreski lub też trójkąt będzie wypełniony w środku?

Reply to
badworm

Ponoc juz obecnie w usa wiecej osob mowi po hiszpansku niz po angielsku :-)

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

A co to takiego?? Miałeś na myśli reaktancję indukcyjną i pojemnościową?

pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr

Marek Dzwonnik napisał(a):

Teraz już może być problem z frytkami :)

Reply to
Maksymilian Dutka

badworm napisał(a):

Czasem chodzi o to aby studenci/uczniowie nabierali pewnych nawyków co by kiedyś nie mieć problemów.

Ps. Na pierwszym roku są inne zasady :)

Reply to
Maksymilian Dutka

zlych nawykow? zle rysowali symbol? to uwazasz ze jest dobre? pracuje tez na wyzszej uczelni u mnie za cos takiego to by chyba wykladowce wywalili z pracy!

Reply to
Maciek Mis

Może trochę przesadziłem, ale w końcu trzeba sie stosować do jakiś norm bo dojdzie do tego że każdy będzie rysował inaczej i zrobi się wielki bajzel. Ale przesadzać też nie można, ale upomnieć, wytłumaczyć czemu tak a nie inaczej to jak najbardziej.

Reply to
Maksymilian Dutka

Zebym nie sklamal .. ale wkret wkretakiem, a srube .. kluczem :-)

Wtedy sie nazywa wkret :-)

Wkrecamy mlotkiem, a wykretamy mlotkiem i przecinakiem :-)

J.F. <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wrote: [...]

[...]

lorry n 1: a large low horse-drawn wagon without sides 2: a large truck designed to carry heavy loads; usually without sides [syn: camion]

n : a general name for beer made with a top fermenting yeast; in some of the United States an ale is (by law) a brew of more than 4% alcohol by volume lager 2: a general term for beer made with bottom fermenting yeast (usually by decoction mashing); originally it was brewed in March or April and matured until September [syn: lager beer] engine n 1: motor that converts thermal energy to mechanical work

Na moje oko to nie sa synonimy. Ale pewnie sie nie znam :)

Kanada czy Stany? :)

j.

Reply to
Jacek R. Radzikowski