Opornik pomiarowy 10 mOhm

Szanowni Panstwo: Chcialbym mierzyc pobierany przez urzadzenie prad, i potrzebuje oporu pomiarowego 10 miliohmow (200 mV przy 20 A). Wydaje mi sie, ze taki opornik moglbym wytrawic z miedzi bezposrednio na plytce z miernikiem. Czy taki opornik ma sens, np. z punktu widzenia stabilnosci termicznej? Dokladnosc pomiaru mialaby byc, powiedzmy, kilkuprocentowa. Jakie musialyby byc wymiary takiego opornika? Dokladna wartosc nie jest krytyczna, gdyz miernik bylby jeszcze kalibrowany swoim napieciem odniesienia (chodzi o

7106). Dzieki, Maciej
Reply to
mpal

mpal napisał(a):

ale chyba na płytce przy takim prądzie to on wyparuje.

Reply to
MAYDAY

A nie możesz użyć drutu oporowego tak jak w multimetrach cyfrowych z marketa za 15 zł ?

Reply to
Piotr Chmiel

niezabardzo. Będzie się strasznie grzać, albo wymiary będą nieświeże. Lepiej zakupić opornik pomiarowy. Porządny, czteronóżkowy 0.5% kosztuje jakieś 1-2EUR.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Kwestia wylacznie szerokosci.

0.2V*20A = 4W. Pare cm^2 powinna sciezka miec zeby laminat sie nie zweglal i nie bocznikowal sciezki :-)

a tego nie wiem. Wtedy wziąłbym miernik typu China Export i zdemontował na części. Jak więcej chcę kupić, to

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

0,2V*20A=4W. Jesteś pewien że zmajstrujesz czterowatowy opornik na płytce? :) Musiałby być całkiem spory. A miedź ma spory wsp. temperaturowy (używa się np. czujników Cu100) i niezbyt nadaje się na bocznik pomiarowy.
Reply to
Jacek Maciejewski

To juz przeciez przerabialismy - niestety, nie mozna sie ograniczac do

1A/mm, bo by sie np zasilacz do peceta nie zmiescil :-)

Użytkownik mpal napisał:

A takie cuś by Cię nie urządzało ? :)

P.S. to nie moja aukcja

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

SP9LWH napisał(a):

Nie musi być od razu taki magiczny laminat. Widziałem urządzenia, w których ganiało po 20-40A przez ścieżki o szerokości kilku mm, wzmocnione przylutowaną plecionką miedzianą lub też pocynowaną blachą przylutowaną do ścieżki na sztorc(dodatkowo polepsza chłodzenie). Miedź na oko nie miała więcej niż 70um.

Reply to
badworm