Re: Silnik BLDC - sprawdzony sterownik

Kiedys dawno to drukarki Oki mialy naped glowicy silnikiem liniowym

> .. i chyba od razu jakis enkoder musial tam byc.

Nie tylko OKI, za sprzężenie zwrotne robił pasek na przemian przezroczysty i nieprzezroczysty (taki pasek w paski). Zresztą w kilku nowych też takie coś widziałem, ale nie wiem, jaki tam silnik siedzi.

A propos .. macie pomysl jak jest zrobiony enkoder w suwmiarkach > elektronicznych ? najwyrazniej magnetyczny, strasznie tani musi byc > .. i chyba absolutny.

Jak wyżej, tylko że paski są nadrukowane na metalu (odbija / nie odbija). Nie jest absolutny, zerujesz w tym miejscu, w którym Ci wygodnie.

Reply to
shg

Wydaje mi sie ze mozna wylaczyc, przesunac, wlaczyc - i bedzie pokazywal wartosc przesunieta. Czy moze inaczej - dosunac szczekie, wyzerowac, wylaczyc, rozsunac, wlaczyc, dosunac .. i zobaczyc dumne zero. Chyba nawet z wyciagnieciem baterii sprawdzalem ..