Re: xenon zasilanie

osobną sprawą jest to że temperatura mostka rzędu 65 stopni jest w miarę

> normalna temperaturą - pytanie jaką temperaturę ma obudowa lampy? Bo > zewnętrzne elementy zasadniczo nie powinny się nagrzewać powyżej 55 > stopni - inaczej stważają ryzyko poparzenia kogoś i takie urządzenie nie > kwalifikuje się do użytku powszechnego tylko dla przeszkolonych > użytkowników. > -- > Darek

rozumiem i pozostawiam lampy takimi jakie są obecnie .... sprawdzałem i w zasadzie nic złego w środku się nie dzieje obudowy lamp jakie wykorzystałem pracowały w bardziej ekstremalnych warunkach - grzał w nich palnik 150W HQI więc temperatura była znacznie wyższa nie tylko samej lampy ale i otoczenia. akwaryści jednak mają cechę poszukiwania nowych rozwiązań, w tym przypadku udało się w 100% i skoro mostek ma grzać - niech grzeje ! najważniejsze, że lampy dają bezcenne doznania ....

a tak nawiasem mówiąc to czy ktoś z kolegów podjąłby się zbudowania prototypu przetwornicy z 230V dla lamp HID - tych samochodowych ...? ? ? a może taka przetwornica istnieje, a może jest to wyważanie otwartych drzwi .... sam znalazłem zastosowanie dla palników HID do oświetlania zbiornika z rybami, dlaczego czegoś takiego szukałem - a no bo .... akwarium ma ok. 80cm słupa wody i standardowe oświetlenie akwarystyczne nie zaspokaja potrzeb na tej głębokości ... powiecie tak jest HQI - oczywiście ale ten to dopiero grzeje !!! Palniki xsenonowe to ta sama grupa lamp HID, ale są zdecydowanie chłodniejsze - szyba zbiornika doskonale przewodzi ciepło i nagrzewanie jej lampą z jednej strony a z drugiej chłodzenie wodą powoduje ryzykowne naprężenia ... oprócz mnie jeszcze jeden z kolegów wykorzystuje xsenony do nurkowania i podobnie jak ja uważa swoją lampę za hit. więc może jak już wspomniałem ... 230 - HID ... a dalej znajdzie się zastosowanie ..

dekoder

Reply to
dekoder