Re: Serwonapędy

[...]

Kulkę miały dalekopisy 200 bps

Czysta mechanika - naciąg sprężyny w regulatorze odśrodkowym. Na filmie słychać jak silnik się włącza i wyłącza - dość nierównomiernie. Oczywiście regulacja przy zatrzymanym silniku - metoda kolejnych przybliżeń.

To byl walec. Obracany i podnoszony.

Cos tego typu

Byly jakies dalekopisy Daisy Wheel, czy juz nie zdążyły?

Tak swoją drogą - patrzylem na jakas maszyne do pisania z DW, DDR chyba jeszcze, szybko tą stokrotką kręciła, ale miała chyba cos

30cps ... wolna drukarka ...

J.F