Re: Serwonapędy

No, w tej LA30 silnik krokowy tez nie byl maly :-) > film zrobiony w 15fps, powrot zajmuje 4-5 ramek, ok 0.25s. > Na 50 baud sie faktycznie wyrobi. > Swoja droga wiekszosc powrotu to dwie ramki obrazu, wiec ~120 ms ... > nie docenialem.

Tam jest pneumatyczny tłumik powrotu, żeby wózek nie wyleciał wyrywając ograniczniki. Stąd zwolnienie na końcu.

Ja juz widzialem taki z ruchomą głowicą, wiec moze troche mniej masy.

W T100 lata kosz z czcionkami. zapewne minimalnie lżejszy.

Silnik szeregowy? > Musial miec jakis regulator/synchronizator obrotow ... odsrodkowy?

Tak. I ręczna regulacja obrotów wykorzystująca efekt stroboskopowy i... kamerton z nakładkami ze szczeliną. Na filnie nie widać regulatora - jest osłonięty blaszaną obudową.

Do SeeChecków zazwyczaj dodawano D-180 zamiast DZM-180.

No, w miejscu masy nie zatrzymasz, ani nie rozpedzisz, musza byc jakies okresy hamowania i rozpedzania. na oko - calkiem zgrabnie im wyszlo.

Hm, tak liczac ... 2kg rozpedzone do 1m/s (~10cm/100ms) zatrzymac na dystansie 3 cm ... raptem 1J energii i 3kG siły ... calkiem przyzwoite wartosci :-)

Nie to byla obrotowa glowica z kilkoma rzedami czcionek. Cos w rodzaju IBM Selectric.

Ale ta regulacja - wystarczyl jakis potencjometr, czy bylo sprzezenie zwrotne ?

J.F