Re: Serwonapędy

Nie przy tej prędkości. Nie wyobrażam sobie braku kontroli transmisji do drukarki.

> Nawet mój interfejs Centronixa do Spectrum obsługiwał !BUSY i gumiak >> grzecznie czekał na gotowość drukarki. > Ale to byl serial w uzyciu :-) > Bo na rownoleglym to działało.

Musiało.

> Jedynie obsługa dalekopisu szła >> żywcem, bo w dalekopisie nie ma informacji o zajętości. > O widzisz. > To jak to dalekopis rozwiązywał?

Dalekopis miał na powrót wózka łącznie 300 ms - 150 ms z odbioru LF (po CR) + 150 ms z odbioru kolejnego znaku. Morze czasu na powrót wózka. Nota bene - sprężynowy.

Bo problem mial ten sam.

Przy 50 bps nie było problemu. Dalekopisy 200 bps miały 10.5 lub 11 x 5 ms na znak i tam wracała już głowica z kulką drukującą.

W dokumentacji masz ksero zdjęcia.

0.3s .. czy takie morze na przelecenie calej szerokosci? A nogi sie nie łamią?

Jakas znajoma ...

J.F