Re: Serwonapędy

[...]

> A w międzyczasie produkowano w Azji niepozorną drukarkę o skromnej

Nie. Te głowice poruszały się względnie wolno - każda drukowała zaledwie 80 cps. To były malutkie głowice.

> Wielkością DZM180 przypominała Seikosha SBP10AI - 800 cps na jednej >> głowicy. Wymagała solidnego stołu, bo inaczej był to stół z >> powyłamywanymi nogami. Później powstała bardziej lajtowa wersja BP5780 >> 700 cps - mniejsza i mniej szarpiąca stołem. > POdejrzewam, ze Mera tego sama nie wymyslila - podpatrzyla w jakiejs > zachodniej drukarce ... 10 lat starszej :-)

Dodaj trochę więcej lat i raczej obróć głowę konstruktora na wschód.

Normalne glowice. 9-iglowe. Czyli trzesła jak normalna drukarka jednoglowicowa, ale 6 razy mocniej i 6 razy czesciej :-)

Rosjanie tez raczej tego nie wymyslili, tylko skopiowali z zachodu.

P.S. ponoc lata 1970-1990 .. to faktycznie mogli cos z lat 60-tych skopiowac. Cos z ICL do Odry, tzn do ICL 1900 ?

o masz

"produkowanej w ZM-P Mera-Błonie na licencji francuskiej firmy Logabax"

Ale to chyba nie to

A moze ... LX 180

J.F