Re: Prosty uk?ad - dwa oczka.

Należy zaznaczyć, że układ jest symulowany programem Multisim. To ma > znaczenie.

> Jeśli woltomierz podepniesz do źródeł napięciowych okaże się, że są sztywne, > tzn. mają rezystancję wewnętrzną równą 0. Zmierz sobie napięcia na diodach > (woltomierze). Zobaczysz, że są równe 2V,

No własnie! A dlaczego 2V gdy powinno być max 0,7V?

Zrób kolejny prosty eksperyment - u góry pomiędzy diodami D1 i D2 wstaw > opornik 0Ohm (może też być 0pOhm - zero piko omów). Spadki napięć na diodach > będą mniejsze!?

Teraz to w ogóle nic nie wiem... No są mniejsze

Pytanie: co Ty chcesz zasymulować?

Mnie tylko chodziło i zrozumienie toku rozumowania przy obliczeniu napięcia na wyjściu, na prawym woltomierzu, z układem "na kartce". Powtarzam, że o ile w każdej innej sytuacji będe znał odpowiedź jaką wartość pokaże woltomierz, to akurat w tej jednej nie wiem dlaczego tak.

Reply to
Grandalf

No własnie! A dlaczego 2V gdy powinno być max 0,7V? ======= Na diodzie rzeczywistej spadek napiecia bywa od zera do kilku woltów i nikogo to nie dziwi

0,7V to taka sobie liczba do wstępnej analizy. Prawie nigdy "w przyrodzie" nie wystepuje.

Bo to idiotyczna symulacja Symulator uznał, że różnice napięć 4V podzieli na 2 diody, czyli po 2V. Prąd w obwodzie nieskończenie wielki, bo rezystancja zerowa. ========

Teraz to w ogóle nic nie wiem... No są mniejsze ====== Wina symulatora =======

Mnie tylko chodziło i zrozumienie toku rozumowania przy obliczeniu napięcia na wyjściu, na prawym woltomierzu, z układem "na kartce". ======= Co chcesz rozumieć ? Przykład jest błędny, stąd symulacja jest błędna.

Jak bateryjkę zewrzesz drutem to jakie będzie napięcie i prąd w obwodzie ? OV i nieskończone ampery ? =========