Re: Prosty uk?ad - dwa oczka.

Mnie tylko chodziło i zrozumienie toku rozumowania przy obliczeniu

> napięcia na wyjściu, na prawym woltomierzu, z układem "na kartce". > Powtarzam, że o ile w każdej innej sytuacji będe znał odpowiedź jaką > wartość pokaże woltomierz, to akurat w tej jednej nie wiem dlaczego > tak.

pominąłeś w cytowanej wypowiedzi to co jest najważniejsze:

Problemem jest to, że próbujesz symulować błędny (sprzeczny) układ w > warunkach idealnych, które w rzeczywistości nie występują. Program nie radzi > sobie dobrze z takimi obliczeniami.

Układ przez ciebie przedstawiony jest "błędny"! W celach edukacyjnych wystarczy że zobaczysz że pomiędzy potencjałem 5V (jedno ze źródeł) a

1V (drugie źródło) masz wstawione szeregowo dwie diody. Różnica potencjału pomiędzy źródłami to 4V, teoretyczny spadek napięcia na diodach to 0.7+0.7=1.4V. Sprzeczne.

Zależnie od tego jakie przyjmiemy założenia "obliczeń na kartce" to każdemu wyjdzie co innego. Ktoś powie że się spali, komuś wyjdzie 5V komuś 10 a komuś 0V. Jeżeli nie planujesz wykonywać tego układu to odpuść sobie jego analizowanie i wyliczanie.

Reply to
glowek