Re: Prosty uk?ad - dwa oczka.

>Witam! Mam pytanie do tego oto schematu:

Nie wiele mi to mówi. Napięcie przewodzenia diod to 0,7V

Reply to
Grandalf

No dobra - popatrz na prawe oczko. Roznica napiec 4V, a dwie diody to tylko 1.4V. 2.6V do zbicia. W zaleznosci od modelu [rezystancji] diod i baterii - prad tam bedzie plynal ogromny. W tej sytuacji pare mA z lewej baterii jest bez znaczenia, a woltomierz ustawi sie na sredniej z 1 i 5V.

A jakbys chcial zastosowac macierzowe metode oczkowa .. dla obwodow nieliniowych [dioda] sie niezbyt nadaja.