Re: o co chodzi z I, U, P, R

W artykule ZÓH napisal(a):

po mojemu w tych grza³kach i liniach przesy³owych wa¿ny jest te¿ przekrój > kabla... > w grza³kach jest to tak dobrane, ¿eby wydzielone ciep³o nie przepali³o > 'drucika' - odpowiednio cienko (bardzo to uproszczaj±c) > a w liniach przesy³owych jest troche inaczej: tam jest du¿e napiêcie, ma³y > pr±d... > ps. jesli sie myle niech mnie ktos poprawi....

No, we¼cie go poprawcie, bo myli skutek z przyczyn± :-) Przekrój kabla ma zwi±zek z jego rezystancj±. I to odwrotnie proporcjonalny.

Marcin Stanisz

--

"A lie will go round the world before the truth has got its boots on"
Terry Pratchett, "Truth"