jak zrobić przetwornik U/R albo I/R ?

Witam.

Jest regulator który mierzy temperaturę przy pomocy czujnika PT100. Chciałbym zrobić coś co pozwoli mi mierzyć na tym wejściu ciśnienie. Czyli sygnał z czujnika ciśnienia musiałbym zamienić chyba na rezystancję ? Czy jest to możliwe zrobienie takiego układu żeby regulator widział go jako rezystancję ?

Dzięki. Poazdr Paweł

Sorka - pomyliłem czujniki.

Roman

Reply to
Roman

Czujnik Pt 100 fizycznie odpowiedzialny jest za pomiar temperatury, ale do sterownika mogło być wprowadzone napięcie z przetwornika 0-10V (w przypadku specjalizowanego moduł, gdzie wprost na wejście sterownika włącza się Pt 100 to włączenie innego pomiaru wymaga konwertera tej wielkości na zakres Pt100, czyli reystancję -takiego konwertera raczej nie ma w sprzedaży)

Oczywiście zrobienie takiego przetwornika p->R (Pt100) jest możliwe, na zasadzie, że w zasadzie to prawie wszystko jest możliwe, choć pewnie dość kłopotliwe ze względu na niewielką zmianę rezystancji Pt100 w zakresie pomiarowym (to kilka om na poziomie 100 om) Zdecydowanie lepiej rozbudować układ o zwykłe wejście analogowe i standardowy pomiar napięcia 0-10V (lub 0/4-20mA)

ST

Reply to
ST

I co jeszcze poza tensometrami ...? ST

Reply to
ST

2 przewodowe Dzięki za info, spróbuję porobić pomiary. Pozdr. Paweł

W artykule <bu8ni1$os9$ snipped-for-privacy@news.onet.pl> Paweł napisal(a):

To być może trzeba będzie w środku odciąć źródło prądowe.

Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz

W artykule snipped-for-privacy@4ax.com J.F napisal(a):

;-)

No - 1 opamp: źródło prądowe, 2 opamp: wzmacniacz sumacyjny, a 3? Hmm. Ja zrobiłem zgodnie ze schematem z

Pozdrawiam

Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz