[LAMA ONLINE] Zasilacz stabilizowany i diody LED

Eneuel Leszek Ciszewski

Dnia Mon, 16 Oct 2006 12:37:30 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

Żartujesz, prawda?

Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Dnia Mon, 16 Oct 2006 14:58:04 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

Nie. O sprawność źródeł światła, czyli wydzielane przez nie ciepło.

Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Dnia Mon, 16 Oct 2006 16:29:59 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

Porównujemy z halogenami. Dioda świeci w jakim kącie? 20 stopni?

Kilka dyskusji na ten temat się odbyło...

Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Oficjalnie, dla halogenów na 230V o mocy 60-150W jest to 10% oszczędności. W praktyce wole halogena 60W od zwykłej żarówki 100W.

[...]

_Białe_ LEDy świecą krótko. Szczególnie chińska tandeta.

Eneuel Leszek Ciszewski

[...]

Niewiele lepiej niż zwykłe żarówki. Ale już halogeny na niższe napięcia mają znacząco wyższą sprawność. Poza sprawnością pozostaje jeszcze subiektywne odczucie wyższej jasności przy halogenie - tak jak pisałem wcześniej...

[...]

Jeszcze mi się nie udało. Raczej świeciły żółto niż biało ;-P

Eneuel Leszek Ciszewski
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

A czy ja kiedykolwiek twierdziłem coś innego? Taż pona 4 godziny temu pisałem o oszczędności 10%

"W praktyce wole halogena 60W od zwykłej żarówki 100W."

[...]

Zrobiłeś błąd - elektronika działa na dym. Jak pozwolisz, żeby dym uciekł, to przestaje działać.

Eneuel Leszek Ciszewski