Re: Mam pomys? na oswietlenie sufitu

> oszustwo, ale oczy nie sa zyt dobrymi spektrometrami.

> Bo ja wiem? Bez problemu odrozniam 630nm od 660nm i 440nm od 460nm.

Ale nie odroznisz np. lasera 660nm (swiatla monochromatycznego) od rownowaznej mu mieszanki prazkow RGB...

Reply to
Marek Lewandowski

Marek Lewandowski pisze:

Tak trochę teoretyzując - co oznacza "równoważna mu mieszanka prążków RGB"? Poszczególni ludzie mają rożne rozkłady czułości na "kanałach RGB" (ekstrema: daltoniści, nieco mniej ekstremalnie - wyniki testów z "wykropkowanymi" cyframi). Co oznacza że twoja "mieszanka równoważna" dla niego równoważna nie będzie - w zasadzie każdy musiałby sam sobie taką mieszankę dobierać co trochę bez sensu jest :) Pozdrawiam GRG

Reply to
grg12

Wiedzac ze to laser i oczekujac 'speckle' to odroznie. Mieszanka RGB - hmm, musialoby byc cos dluzszego niz 660nm w skladowej, a o to nielatwo i juz sie ciemne dla oka zacznie robic. Jakby cos zmieszac i pominac speckle - pewnie bym nie odroznil.

Reply to
Jerry1111