Re: Hak i czujniki cofania

Haki musza byc demontowane, zeby ten co Ci w dupe wjezdza nie pogniotl

> sobie za bardzo przodu (co jest poronionym pomyslem),

Nieprawda. Hak musi być demontowalny po to, żeby jak Ci kto w dupe wjedzie, nie uszkodził Ci kręgosłupa od razu. Hak jest kotwiczony do sztywnej części struktury pojazdu i praktycznie likwiduje tylną strefę ochronną od zderzaka zaczynając a na strefie zgniotu kończąc. Uderzenie idzie od razu w kabinę pasażerską. Bez haka uderzany jest elastyczny zderzak, jak uderzenie silne, to zgniata się tył, a do pasażerów dochodzi już osłabiony udar.

Marek

Reply to
Marek Lewandowski

Marek Lewandowski pisze:

Się nie zgodzę, sam przerabiałem temat w poprzednim aucie. Hak sam z siebie był mniej sztywny niż podłużnice, do których był mocowany. W efekcie czego przy solidnym uderzeniu w tył hak jako pierwszy uległ destrukcji: 25 mm stalowy pręt zgiął się jakby był z plasteliny. Właściwa strefa zgniotu przejęła niewiele energii, auto odniosło powierzchowne uszkodzenia ( mój zderzak ucierpiał ). Auto szkodnika odniosło poważne obrażenia właśnie za sprawą mojego haka.

Poza tym nie jestem pewien, ale zdaje się obowiązku zdejmowania nie używanego haka *w Polsce* nie ma.

Reply to
PeJot

Patrzac na demontowalne haki - to one same w sobie dobra amortyzacje zapewnia ;-)

I o to chodzi - zeby ubezpieczalnie mniej musialy placic dla tego z tylu (tylko z jakiej racji - jak ofiara sie zagapil, to niech za to placi znizkami).

Pojecia nie mam - ani Marek ani ja w PL nie mieszkamy. U mnie takiego obowiazku nie ma, musze tylko pamietac zeby zamontowac nierozbieralny hak, bo inaczej w DE beda kazali go odpiac.

Reply to
Jerry1111

Marek Lewandowski pisze:

zależy od samochodu. W moim fabrycznie zamontowany hak przymocowany jest nie bezpośrednio do nadwozia, a do dodatkowej sztywnej półramy zakotwiczonej w podłużnicach. I zdjęcie samego haka nie powoduje magicznego zniknięcia schowanej zaraz za zderzakiem ramy.. Ale jeżdżę bez haka - samochód jest dość spory i w warunkach dużego miasta boję się, aby nim samemu przypadkiem komuś kiedyś dziury przy parkowaniu nie zrobić ;-)

Reply to
Michał Baszyński