Re: dopasowanie impedancji

jak zauważyłęś to jest tylko przykład!:O)

> jak to sie nie stosuje, ty nie stosujesz, nikt nie stosuje, nie da się > zastosować?:O) >

Właśnie próbowałem ci uzmysłowić, że nikt przy zdrowych zmysłach, znający przynajmniej prawo Pana Ohma, takiego dopasowania przy przesyłaniu energii nie stosuje

mniejsza, to zapobiega jego uszkodzeniu i tyle, a o ekonomię też nikt tam > nie dba!:O)

Nie tylko z przyczyn technicznych - także ekonomicznych dopasowanie impedancyjne nie ma sensu. Już ci inni pisali - kto chciałby płacić za połowę energii, zmarnowanej w elektrowni lub akumulatorze, baterii itp.

rąbek u spudnicy prtzeszkadza, wybacz, ale nie mam omegi na klawiaturze, > wiec mogą być łomy?:O)

Ogólnie - przeszkadza mi, gdy ktoś usiłujący się czegoś nauczyć, lekceważy potencjalnych nauczycieli niechlujnym, nieortograficznym tekstem np: "spudnicy prtzeszkadza". W moim komputerze też nie ma greckiego alfabetu, więc piszę: omy, omów, by było zrozumiałe.

Reply to
Wmak

Panowie Proponuje zakończyć wątek bo gość jest totalnym ignorantem i niczego nowego od was się nie dowie.

Nie docierają do niego najprostsze prawa fizyki.

Pozdrawiam Zbyszek

Reply to
Zbyszek

Użytkownik Papa Smerf napisał:

Załóżmy, że ma Kolega generator (prądnicę) o znamionowej mocy wyjściowej

100W i teraz niech kolega spróbuje doprowadzić do wału tej prądnicy moc mechaniczną na poziomie 100W w sytuacji gdy prądnica obciążona jest na wyjściu mocą 10W lub wręcz hula na biegu jałowym bez obciążenia elektrycznego...

Zobaczymy, czy się to Koledze uda ? :-)

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Użytkownik Papa Smerf napisał:

A ja widzę problem. Czy rozumie Kolega pojęcie "doprowadzić moc mechaniczną na poziomie 100W" ? Bo obawiam się, że upraszcza Kolega problem do podłączenia ośki prądnicy z ośką silnika o mocy wyjściowej 100W.

Krótka podpowiedź. Moja bryka ma 120KM pod maską (czyli ok 88kW). Czy jak jadę pod stromą górę, a po chwili z górki i z wiatrem, to wał napędowy przenosi cały czas moc 88kW ? Czy uda mi się wycisnąć z silnika te 88kW przy naciśniętym pedale sprzęgła ? Jak rozumieć, że silnik w samochodzie "ma 88kW" ?

Pozdrawiam Grzegorz

P.S. Coraz mniej błędów ortograficznych... Tak trzymać :-) Poprawi tylko Kolega w czytniku tego "Órzytkownika" ;-)

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Apel - nie wyciągajcie trolli z killfajla. Tam ich miejsce, niech spoczywają w spokoju. Szkoda nerwów, jak sami widzicie. Dziękuję uprzejmie z góry :)

Reply to
DJ