radiotelefony

HF5BS pisze:

Ale to już później. Na początku, w latach pięćdziesiątych, do transmisji telewizyjnej używano tylko pierwszego pasma, czyli kanałów I, II i III. Tylko te były przewidziane w konstrukcji "Wisły".

Pan J.F. napisał:

Podczerwone obsłguje PKS, nie MPK:

W dniu 2017-02-08 o 11:13, HF5BS pisze:

Było było Nawet audycje muzyczne "Stereo i w kolorze" Oglądało się w TV a słuchało w radio na 2 programie

Reply to
Roman Rogóż

Pan Roman Rogóż napisał:

Ale to co innego. Nie chodzi o jednoczesną transmisję tego samego w radiu i w telewizji, tylko o to, że akurat w Warszawie fonię Jedynki (a po zmianie Dwójki) telewizyjnej słychać było na samym dole radiowego zakresu UKF OIRT. "Stereo i w kolorze" działało tak samo w całej Polsce.

Pan J.F. napisał:

Tylko 12?! Ja myślałem, że on miał kilkadziesiąt, aż do pasma UHF. To wszystko już duuużo później, to telewizja kolorowa. A my tu o samych pierwocinach. W tak zwanym międzyczasie kanał pierwszy został odebrany telewizji, najniżej nadawać można było na drugim. Potem odebrano całe pasmo.

Pan J.F. napisał:

Rubin czarnobiały?! Coś musiałem przeoczyć.

No, tak miały wszystkie telewizory nowsze od Wisły. Ale jeszcze nowsze miały drugą głowicę i przełącznik VHF/UHF. UHF to już strojony płynnie, a nie przełączany.

Że niby miał *przełącznik* z tyloma pozycjami? Coś chyba ściemniał.

Takoż i we Warszawie. Zdaje się nawet w XXI wieku.

Znacznie wyżej. Na 12 nadawała 1 z Wrocka.

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@pik-net.pl.invalid... Hello J.F., [...]

I lampy sobie z tym radzily. Bo na tranzystory, to przyszlo troche poczekac :-)

Paranoja z ta numeracja.

Co bylo ponizej 175MHz ?

Kojarze, ze lotnictwo uzywa ~120, radioamatorzy 144, reszta dla wojska ?

Pan J.F. napisał:

Dlaczego paranoja? Najpierw dano pięć kanałów, zdawało się, że wszystkim wystarczy, i zagospodarowano to co powyżej. Jak sie okazało, że telewizja to jednak nie jest przejściowa moda, to gdzie mieli dać nowe przydziały?

Dnia Wed, 8 Feb 2017 11:19:01 +0100, HF5BS napisał(a):

Rozmieszczenie BTSów dla systemu GSM-R jest tak dobrane, by pociąg w dowolnym momencie zawsze miał łączność przynajmniej z dwiema stacjami bazowymi.

Reply to
badworm

To tez było w Krakowie, ale o ile pamiętam to łapałem dwójkę TV na górnym zakresie UKF (odbiornik DANA) dodatkowo przy odstrojeniu coś jakby bzyczący sygnał synchronizacji pionowej.

Reply to
Roman Rogóż

Miałem czarno-białego rubina, lampowy, regulacja siły głosu (i reszty) z tyłu na górze. Trochę było to niebezpieczne, bo ścianka tylna była zdjęta, nie pamietam dlaczego. Transformator zasilający chyba z 10 kg;)

Reply to
Cezary Grądys

Pan Roman Rogóż napisał:

Na górny zakres UKF łapie się fonia telewizyjnych kanałów 4 i 5. Któryś był w Krakowie, chyba piąty. Wizja piątego też się łapie, więc to ją było słychać.

Pan Cezary Grądys napisał:

Rozumiem, że taki był z założenia. A nie że próbowali zrobić kolorowy, ale im nie wyszło, więc sprzedali jako czarnobiały.