Pytanie do Atlantisa innych co kombinuja ze sterowaniem dla int. dom

Ostatnio pisałeś trochę w temacie układów sterowania (ihome), czy zastanawiałeś się nad komunikacją z układami wykonawczymi przez linie AC 230 z układem transciever'a tda5051? W nocie aplikacyjnej jest kilka przykładów aplikacji. A może ktoś z grupowiczów testował ten układ i może podzielić się wrażeniami? Przykłady z noty aplikacyjnej są tak proste, że wygląda to na zbyt piękne, aby było prawdziwe...

Reply to
Marek

U mnie dziala. Musisz tylko zmajstrowac protokół na wielodostęp i rozwiązac kwestię zasilania. Swoją drogą ten scalak jest (właściwie był, nie wiem jak teraz) bardzo drogi.

Reply to
PcmOl

Domyślam się, że jeśli układy będą na różnych fazach, to komunikacji nie będzie?

Reply to
Marek

W dniu 2014-03-16 12:22, Marek pisze:

Myślałem o tym, ale dość szybko odrzuciłem tę koncepcję z kilku powodów. Po pierwsze mam w domu instalację trójfazową - różne części budynku są zasilane z różnych faz. W związku z tym tak czy inaczej musiałbym całość połączyć jakąś nadrzędną magistralą. Po drugie na chwilę obecną moje założenia są dosyć skromne - kilka węzłów z triakami, do których podłączone będą LED-y. Takie układy byłyby fajne, gdybym chciał umieszczać moduły sterujące przy poszczególnych urządzeniach elektrycznych. Tyle tylko, że to dość mocno zwiększyłoby koszty całej imprezy. Po trzecie jako radioamator (i miejmy nadzieję już niedługo krótkofalowiec), obawiałbym się zakłóceń generowanych przez kawałek prostego, nieekranowanego kabla ze składową w.cz.

Dlaczego nie? Takich czasów doczekaliśmy. Noty aplikacyjne kontrolerów Ethernet albo CAN są równie banalne.

Reply to
Atlantis

Wydaje mi się, że można sygnał z tego modemu puscic neutralem w aplikacji bez separacji, to by rozwiązało kominikację "międzyfazową"....

Reply to
Marek

Reply to
PcmOl

Jeśli między fazami za licznikiem włączysz stosowne pojemności, to powinien działać.

Reply to
PcmOl

Nie warto, uwierz.

(wiem że odpowiadam po miesiącu, ale dopiero nadrabiam zaległości)

Reply to
Adam Wysocki