problem ze sterowaniem w sony

Witam Posiadam wieżę Sony MHC-NX1. Od pewnego czasu mam z nią pewien problem. Tj. już od dawna (z przeszło rok?), gdy wciskałem przycisk power, gdzieś tak raz na trzy próby wieża reagowała, jakbym wciskał inny przycisk (który jest 2cm dalej, przełącza tryby, normalny, oszczędzanie energii i demo). Nie przejmowałem się tym zbytnio. Parę tygodni temu, uszkodzenie pojawilo się także przy pokrętle głośności. To nie jest zwykły potencjometr, tylko jakiegoś rodzaju przełącznik. Gdy przekręcam go w prawo, to zamiast zwiększać głośność, ciągle skacze z poziomu wyższego na niższy (np 5-6-5-6-5-6..). Analogicznie jest gdy, ściszam, tj.

5-4-5-4... Dopiero, gdy uprę sie, i zaczynam dłużej kręcić, to zaczyna działać prawidłowo. Czy ktoś już spotkał się z taką usterką? Co to może być? I przez co mogło to być spowodowane? Szczerze mówiąc obawiam się serwisu, gdyż pewnie zaproponują wymianę cześci odpowiedzialnej za sterowanie, albo coś.. i będzie drogo :( Szczerze mówiąc jeszcze nie otwierałem tej wieży, ale mam zamiar zrobić to, gdy tylko znajdę trochę czasu... może wyczyszczę styki, czy co tam będzie.. może to pomoże.

Pozdrawiam, Mad_Lamer

Reply to
Mad_Lamer

Użytkownik Mad_Lamer napisał:

Pożycz skądś innego pilota Sony i zobzacz czy będzie to samo. Jeśli będzie dobrze, kup nowego pilota.

Reply to
A.Grodecki

A.Grodecki napisał(a):

Hmm, może zapomniałem uściślić, chodzi tutaj o sterowanie wiezy przyciskami na obudowie tegoż sprzetu. Z pilotem nie ma żadnych problemów, wszystko działa.

Pozdrawiam Mad_Lamer

Reply to
Mad_Lamer

Użytkownik Mad_Lamer napisał:

No to niedobrze. W niektóryxch sprzętach Sony klawisze są czytane napięciowo (zwierana sieć oporników) co może świadczyć, że w Twoim sprzęcie tak właśnie jest i jakiś element jest uszkodzony albo na granicy tolerancji. Brudne styki - też są możliwe. Przydałby się schemat serwisowy. Kiedyś na Wolumenie można było zamówić dowolny za kilkadziesiąt zł...

Reply to
A.Grodecki

A.Grodecki napisał(a):

Cóż, będę musiał rozkręcić i zobaczyć. W sumie obie opcje są możliwe. Sprzęt zazwyczaj pracuje kilkanaście godzin na dobę, w tym gdzies tak ze dwie godziny to tak poważnie. Lubię słuchać rocka w ten sposób, że gitara basowa powoduje drganie szklanek w kuchni ;-) I wtedy w zasadzie podczas całego utworu chodzi ten wiatrak od chłodzenia końcówki mocy. Być może właśnie od tej częstej i intensywnej pracy rozjechały się parametry rezystorów. Ewenualnie przyczyną faktycznie może być brud. Nie zawsze chce mi się sprzątać w pokoju i wieża często jest zakurzona... mam nadzieję, że to jest przyczyną.

Do Warszawy to ja jednak trochę km mam ;-) Może uda mi się znaleźć coś na sieci.

Dzięki za wyjaśnienie, na czym polega sterowanie w sony. Pozdrawiam, Mad_Lamer

Reply to
Mad_Lamer

Parametry rezystorów raczej się nie rozjechały. Proponuje powymieniać switch-e w źle działających przyciskach.

Reply to
Piotr Chmiel