Przyszłość GSM

Pewnie dlatego w słuchawkach słychać zwyczajne zakłucenia analogowe, przesłuchy między rozmowami, szum jak z muszli, piszczenia, pierdzenia i tym podobne efekty cyfrowe ;)

Reply to
Sebastian Biały

Użytkownik "Atlantis" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:55cb4ba5$0$4778$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Ale 3G nie przeszkadza w przesyłaniu kilkuset bajtów raz na godzinę. Mamy pełno przykładów nadmiarowych parametrów względem potrzeb.

Zapadnie decyzja o wyłaczeniu 2G, a koszty jak zwykle zapłaci klient końcowy. Plus VAT oczywiście. Jak było z FM OIRT, SECAM-em, analogową TV - w imię postępu ludzie musieli kupować nowe radia, przestrajac stare, wkładać dekoder PAL, dokupowac tunery DVB-T. Podobnie będzie z 2G, zapadnie decyzja i jak firma będzie chciała mieć nadal telemetrię, to będzie musiała zapłacić za wymianę nadajnika. Ja się cieszę - będzie robota. :)

Reply to
yabba

Dnia Wed, 12 Aug 2015 02:21:34 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

Co znaczy porządnie? Z wbudowaną przejściówką z USB na RS232? Dziękuję, w zastosowaniach przemysłowych wolę port szeregowy, choć oczywiście jest wolniejszy. W pracy mam do czynienia z taką ilością urządzeń z FTDI czy innym Profilic'iem na pokładzie, że czekam tylko aż mi się skończą wolne numery portów COM...

Reply to
badworm

Dnia Wed, 12 Aug 2015 09:22:00 +0200, Atlantis napisał(a):

I wciąż jest obecny - miałem ostatnio w rękach nowiutkiego laptopa firmy Durabook i jakże mile byłem zaskoczony gdy okazało się, że posiada on RS232 :)

Reply to
badworm

Dnia Tue, 11 Aug 2015 19:45:44 +0200, Atlantis napisał(a):

Ciężko przewidzieć jakie będą dalsze działania ze strony operatorów ale Polkomtel, w ramach "robienia miejsca" dla LTE, 2-3 lata temu namieszał na części BTSów i w efekcie urządzenia do telemetrii (z modułami GSM Siemensa), które do tej pory działały bez problemów, zaczęły głupieć - łączyły się z serwerem APN a chwilę później zrywały połączenie i tak w kółko. Wystarczyło przenieść urządzenie w inny rejon kraju i działało tak jak wcześniej, bez żadnych zastrzeżeń.

Reply to
badworm

Dnia Wed, 12 Aug 2015 16:46:11 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

Ustawe to najprosciej wprowadzic.

przy czym istotne sa rozporzadzenia, kiedys bylo np takie
Zakazu tam nie ma, ale program lepiej samemu sobie napisac. Choc sciagniecie z unijnego serwera to juz nie import :-)

O ile pamietam, to my tez podpadalismy pod jakas okrojona wersje,

128-bitowe szyfrowanie, to nie dla tak podejrzanego elementu.

A kiedys sie nie dalo ? Niemcy tez odpuscili modemom ...

Dnia Wed, 12 Aug 2015 16:35:09 +0200, Luke napisał(a):

To byl wtedy dobrowolny wybor !

badworm pisze:

A co to za centralka? Bo pisząc to nie do końca wiedziałem o jakie centralki kol. Marudzącemu chodziło. Na myśl mi przyszła centralka alarmowa, z którą jakiś rok temu miałem do czynienia. Taka zwykła, domowa, żeby sobie ludzie sami to zainstalowali. Z możliwością powiadamiania przez SMS i PSTN, więc sporo do konfigurowania.

Też mie uderzyła niekompatybilność -- tylko moja reakcja był inna: co za #$%@ w 2014 roku montuje port RS-232 w takim ustrojstwie dla zwykłych ludzi! Musiałem pojechać po przejściówke do domu. Oczywiście z nią zadziałało.

Co znaczy porządnie? Gdyby wsadzili swoją przejściówkę, to by było o niebo lepiej. Przynajmniej klientów by nie straszyli, bo ci już nawet nie muszą wiedzieć co to za cudo ten RS i że są przejściówki.

Projektant tego diwajsu był bardzo uparty, więc wszystko zrobił nieporządnie. Ja rozumiem RS-232 jako standard terminalowy. Podłączam beleco, telixa, minicoma, hyperterma czy co tam kto ma, zgaduję jaka prędkość, piszę "help" i dowiaduje się co dalej. Rzecz dobrze znana z jakichś routerów, switchy czy innych. Standard taki. A tu nie. Musi być program do klikania. A ten tylko na Windows. Co jak ktoś ma maca albo linuksa? Niechże by sobie nawet był ten program, ale niech on po ludzku gada przez ten er-es, a nie tajnym kodem!

Dzisiaj nie ma co wydziwiać z jakimiś RS-232, albo nawet z USB. W takim urządzeniu dla ludzi, w którym jest sporo do konfigurowania, to się montuje RJ-45 i Wi-Fi. Byle telewizor to może mieć, a centralka nie? Albo drukarka. Nie mówię o routerze, bo to oczywiste. I do tego webserwer z przejrzystym i czytelnym menu. A jak ktoś chce byc bardzo do przodu, to doda apkę na Androida i iOS.

Pan J.F. napisał:

Gdybym chciał zrobić Coś Brzydkiego, to bym pewnie wybrał szyfrowanie OTP. Program do napisania w jeden wieczór, nie trzeba importować. A nawet trudno powiedzieć ilobitowy on jest.

Bardzo szybko. Nie wiem czy rok trwał ten idiotyzm.

Ale chyba nie za szyfrowanie, lecz za "nieludzki język". U nas tego właśnie się czepiali.

Jarek

Przez Minitel? :D

L.

Reply to
Luke

W dniu 2015-08-12 o 19:21, J.F. pisze:

A czy ja piszę, że mnie zmuszono?

Mam na myśli to, że dziś nie chciałbym wracać w stronę sieci taniej, ale działającej tylko w dużych miastach.

L.

Reply to
Luke

Dnia Wed, 12 Aug 2015 20:16:03 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

Ale o co chodzi - banki mialy strony w https, i nagle tego zakazano ?

Oni tam mieli swoje wymogi. Tylko jedno gniazdo, zadnego tam "Line" i "Tel", automatyczne odpowiadanie czy jego brak, czarna lista, itp. Inna wtyczka i gniazdko to juz drobiazg.

Dnia Wed, 12 Aug 2015 20:23:08 +0200, Luke napisał(a):

Tez bym tego nie zrobil. Nie dla 20zl.

Ale ciekawe, czy by sie chetni nie znalezli ...

Użytkownik "Marek" snipped-for-privacy@fakeemail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

No, jak archiwum mam zabezpieczone kluczem, to chyba się nikt nie czepi, a sam je zaszyfrowałem, żeby tylko adresat mający klucz, dostał się do treści...?

Nic mi nie wiadomo.

Reply to
ACMM-033

Użytkownik "Atlantis" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:55cb440a$0$8387$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Własny digi to znowu nie taki straszny koszt. Byle jakiś mikropecet, sterownik do modemu Baycom, jakoś program pakietowy, albo TNC mający już kapkę samodzielności. Byle radełko, antenka, podłączamy i jadziem.

Chcąc mieć wyniki trzeba zainwestować, czy to finansowo, czy to pracą własną.

Medium jakie będzie, takie dobre, jeśli tylko działa.

Zrobienie prostego węzła nie jest takie skomplikowane. We własny kanał może włożysz roboty, ale przynajmniej nikt specjalnie nie powinien ci się wpieprzać w temat, jtz.

To PR świetnie sie do tego nadaje. Trochę roboty w opracowanie sposobu współpracy urządzeń, nałożenie tego na medium (w sensie po prostu przesłania danych, czy to tekst z klawiatury, czy pliki binarne, samego protokołu AX25 nawet nie ruszasz, on tylko nosi)... i posuwasz pan. A jak rozbudujesz, to i możliwości powiększysz.

Reply to
ACMM-033

Pan J.F. napisał:

Jakie banki?! Netscape. Rok 1995. Pierwsza przeglądarka na komputery dla ludzi. Pierwsze nieśmiełe kroki internetu komercyjnego. Banki, cholera panie, może fejsbuk jeszcze kurna co...

I telefon będący własnością Bundespost. U nas też tak było. Telefon dawała PPTiT. Na początku lat siedemdziesiątych to się zmieniło -- trzeba było aparat odkupić od Poczty. Dopisywali cenę do rachunku. I amrtyzacje wyliczali.

Jarek

Dnia Wed, 12 Aug 2015 20:53:16 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

No to nie rozumiem co to ma wspolnego z przelewami bankowymi.

Pan J.F. napisał:

A miało mieć coś wsólnego z przelewami bankiwymi?! Ktoś kiedyś pomyślał sobie, że świat z protokołem https będzie lepszy niż bez niego. Kto inny wpadł na pomysł, że jeśli protokół ten zaimplementuje w robionej właśnie przeglądarce, to ona też będzie lepsz niż bez niego. Czy myślał wtedy o czymś konkretnym, do czego to będzie potrzbne? Nie sądzę. W każdym razie przelewów bankowych via internet i WWW wtedy nie było.

Ja w każdym razie w tym czasie, kiedy dopiero co Ftancuzom odpuszczono, sprzedawałem to i owo na stronie https obciążając karty płatnicze klientów. Dziwna to była technika i skomplikowana. Serwer stał w Warszawe, skrypt CGI zapisywał dane kart w plilu, te się Supertajnym Kanałem Własnym przekazywało do Waszyngtonu, gdzie pracownik załatwaił pobranie kasy z karty już bezpośrednio w amerykańskim banku. Możliwości bezpośredniego pobrania kasy z karty, tak jak teraz w różnych polcardach, wtedy jeszcze nie było.

W dniu 2015-08-12 o 10:15, J.F. pisze:

No właśnie coraz częściej nawet Ethernetu nie ma. Szczególnie w przypadku ultrabooków ogólny trend zmierza w kierunku tego, co w najbardziej ekstremalnej formie zmaterializowało się ostatnio w nowym MacBooku - jak najmniej złącz...

Reply to
Atlantis

Dnia Wed, 12 Aug 2015 18:50:03 +0200, yabba napisał(a):

Gorzej tylko, jeśli również za to zapłacisz, choćby mimowolnie bo firma zmuszona do wymiany sprzętu odbije to sobie na innych.

Reply to
badworm