Pewnie banał, ale nie dla mnie: Bramka GSM -> Analog

Mam bramke GSM z wyjściem na analoga. Ja na nią dzwonię to dzwoni przyłaczony do niej telefon. Czyli bramka genruje sygnał dzwonienia. A ja kcem, aby on nie dzownił. Co mam wstawić między tel. analogowy a tę bramke GSM aby nie dzwonił w momencie połączenia przychodzącego ?

D.

Reply to
DEXTER

Użytkownik "DEXTER" snipped-for-privacy@home.pl napisał w wiadomości news:45a022f6$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

Odciąć dzwonek?

Reply to
M.F.C.

:-/

Chodzi mi bardziej o rozwiązanie elektroniczne niż wandalistyczne ;-)

D.

Reply to
DEXTER

DEXTER snipped-for-privacy@home.pl napisał(a):

__Wlutuj__ włącznik dzwonka.

pozdro Dino

Reply to
Dino

Tak czytając te odpowiedzi zastanawia mnie to, czy na serio nie da się "wyciąć" sygnału dzwonienia (~70V) z linii, aby do telefonu od się nie przedostawał ? Oglądnąłem sporo schematów róznych urządzeń i tam w roli takiego straznika jest jakoś wpiety kondensator i mostek Gretza (??). Chciałbym po prostu wywalić sygnał dzwonienia z linii, aby na ten telefon nie przechodziło napięcie większe nić te potrzebne do rozmowy 8-12 V

D.

Reply to
DEXTER

Dnia Sat, 6 Jan 2007 23:30:14 +0100, DEXTER napisał(a):

Chcesz żeby możliwe były tylko połączenia wychodzące? Może jest możliwość skonfigurowania tego w samej bramce?

Reply to
Krzysiek

Chcę aby do telefonu nie docierał sygnał dzwonka. Tylko smao napięcie rozmówne.

D.

Reply to
DEXTER

Użytkownik "DEXTER" snipped-for-privacy@home.pl napisał w wiadomości news:45a0c02e$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

No właśnie - spróbuj wsadzić mostek Greatza (ale chyba bez kondensatora). Dla zmiennego powinien wyprostować i naładować kondensator w telefonie (może być słyszalne jedno małe dzyń). Dla stałego nic się nie dzieje. Normalnie przechodzi przez diody. Może nawet dałoby się zrobić w tym przypadku na jednej diodzie, bo chyba w takim rozwiązaniu nie ma zmiany polaryzacji napięcia stałego.

Reply to
Bogdan Gutknecht

Użytkownik Bogdan Gutknecht napisał:

Wyłacz rozmowy przychodzące, niech milczy

Reply to
pawell32

Jak wstawie mostek to na wyjœciu mastak dostanę wysokie napięcie, tyle, że stałe. Te ~70V zrobi sie na stay i będzie dużo. Za tym mostkiem musi cos jeszcze być. Przyjmijmy, że chcę wprost do linii tel. podpiać jakiœ układ detekcji DTMF, który cały czas nasłuchuje linie. Przypominam sobie, że układy takie z EP wpinane wprost w sieć telefonicznš sš jakos zabezpieczone przed napięciem dzwonienia, bo inaczej by te scalaczki się powaliły. Jednek nie potrafię ze schematu takiego nasłuchiwacza DTMF sobie okreœlić co musze dać w moim przypadku. Chcę tylko, aby sygnał dzwonienia nie przedostawał się na telefon, czy jakikolwiek inny układ wpięty w gniazdo telefoniczne tej bramki GSM.

D.

Reply to
DEXTER

Napięcie dzwonienia możesz ograniczyć zwierając linię dwiema diodami krzemowymi połaczonymi antyrównolegle (A do K i K do A). Nie stłumi to sygnału akustycznego.

Z drugiej strony - co chcesz zyskać tnąc lub ignorując sygnał dzwonienia ? Nie odbierzesz połaczenia z bramki GSM, albo będzie się jej "wydawało", że linia jest wciąż zajęta !

Roman

Reply to
Roman

Będę próbował, ale opiszę co mam na myśli. Mam bramkę GSM i dodtakowo moduł GSM. W bramce GSM mam normalnie wejście na telefon. Jak dzwonie na nią, to telefon dzowni. W tym module GSM jest inaczej. Mam w nim port RS232 i zamiast wejścia na telefon, mam wejście na aparat lub słuchawkę. Jak wydam polecenie at to ten moduł GSM dzwoni a w dołączonym aparacie słyszę rozmowę i mogę gadać. W tę dziurę w modulę zatem mogę tylko podpiąć albo samą słuchawkę, albo aparat. Jednak to gniazdo nie toleruje sygnału dzwonka. Mógłbym spalić wejście.

A co chcę uzyskac. Bramka GSM jest podłączona do modemu w kompie. Jak tylko ktoś zadzwoni, rozmowę podejmie mój modem i napisany przeze mnie soft. Gdy koleś wyciśnie, aby się ze mną połączy, na ten drugi moduł GSM zostanie wysłane polecenie dzwopnienia do mnie. Jenak musze połaczyc tory rozmówne. Wymyśliłem, że najprościej wpiąć równolegle ten moduł GSM z modemem w bramkę GSM. Jednak jak zadzwonię na bramkę GSM to pojawi się na linii do modemu i tym samym do tego modułu - pojawi się sygnał dzwonienia, co moze ten moduł rozwalić.

Ta kombinacja ma mi ograniczyć pomysł B, że do tego modułu GSM zamiast linii podepnę kartę dźwięową. Ale wtedy muszę w sofcie swoim dorobić aby kopiować duplexowo dane z obu kart dźwiekowych między soabą + kontrola nad tym. A nie chce tego robić.

D.

Reply to
DEXTER

Cześć! Moze sprawdź ile dzwonienia wytłumi transformator z modemu telefonicznego lub karty modemowej? Sygnał akustyczny mieści sie między

300 a 3400 Hz. Dzwonienie to 50 Hz. Mam wrażenie, że łatwo odfiltrować te 50 Hz i transformator właśnie coś takiego robi. Poza tym, w normalnym telefonie, jeżeli centrala nie wycoofa prądu dzwonienia po podniesieniu słuchawki, to po przejściu przez wewnętrzny transformator antylokalny i zabezpieczenie w postaci dwóch diod przeciwsobnych w słuchawce słychać głośny warkot ale nic się nie pali ani nie ogłusza użytkownika. Mówię o starego typu telefonie. Sprawdź najpierw transformator ze starego modemu. Pozdrawiam Maciek
Reply to
Maciek

--ciach--

a więc chcesz zestawić tzw. połączenie konferencyjne...

Sygnał dzwonienia z bramki GSM musi pozostać, bo inaczej nie odbierzesz rozmowy przychodzącej modemem. Algorytm działania powinien być taki:

  1. Odbierasz rozmowę z bramki GSM na modemie.
  2. Wywołujesz drugie połączenie tym modułem GSM.
  3. Wtedy dopiero zestawiasz konferencję przez spięcie obu torów analogowych. Prawdopodobnie wystarczy połączenie obu linii przez kodensator rzędu 1 mikrofarad (trzeba by wykonać eksperyment na "żywym organiźmie").
  4. Po przerwaniu połaczenia przez którąkolwiek linię rozpinasz połączenie analogowe.

Problem (?) to wykrycie stanu połaczenia/rozłączenia obu urządzeń i zrobienie prostej logiki załączającej konferencję - jakiś mały przekaźnik lub klucz analogowy. W bramce GSM nie ma większego problemu: napięcie stałe na lini >20V to stan rozłączenia, napięcie < 10V to stan (ogólnie mówiąc) połączenia. Jak jest w tym drugim module ? Czy jest możliwe rozpoznanie stanu po napięciach na tym wyjściu słuchawkowym ? Może któreś sygnały w RS-ie o tym mówią ?

Roman

Reply to
Roman

W obu przypadkach, gdy ktoś się rozłaczy to dostane na porcie RS komendę OK (ew. NO CARRIER). Więc rozmoznam kto się odłączył i to samo program zrobi na drugim urządzeniu. Ale faktycznie jak dam diody to bramka GSM pomysli, że jest zajete i lipa. Musze ten tor audio złaczać już po nawiązaniu połączenia. Ponieważ nie chcę obsługiwac przekaźnika z komputera, więc bardzo podoba mi się ta logiga oparta na napięcie. Napięcie > 20 V to linia wolna i wówczas przekaxnik nie zwiera urządzeń, zaś napięcie < 10 V to znaczy, że odebrano połaczenie i tor audio może być połączony między urządzeniami. Tylko pojęcia nie mam jak taki układ z przekaxnikiem zrobic, aby pilnował tych napięć. Rozumiem, że napięcie do ok.

15 V - dopóki do tylu nie dojdzie, to nie powinno wysterowac jakiegoś tranzystora i wówczas przekaznik stoi, zaś > 15 V la przykładu, tranzystor się załącza i przekaxnik się zwiera. Czy tak ?

D.

Reply to
DEXTER