Przewód lub adapter HDMI -> DisplayPort

Dosłownie wszystkie przewody czy adaptery z jednego na drugi, są opisane że są jednokierunkowe DisplayPort -> HDMI. Nawet kupiłem taki przewód, bo niedowierzałem i faktycznie kicha, nie działa.

Mam monitor z DSub, DVI-D i DisplayPort. Wyjście na komputerze czy konsoli mam HDMI. Da się to jedno z drugim podłączyć?

Reply to
Mateusz Bogusz

Opcja 1:

kabelek HDMI->DVI-D.

W zależności od róznych rzeczy możesz nie mieć w takim setupie HDCP. Trzeba też dzwięk kraść z innej dziurki.

Opcja 2:

heby

Aktualnie korzystam, dźwięk idzie rozdzielony na mini-jacka i do wejścia audio-in w monitorze...

Hallelujah! Znalazłeś!

"Adapter działa tylko w jedną stronę, z HDMI na Displayport".

Tylko jeden taki na kilkaset w kierunku przeciwnym i cena adekwatna do dostępności. Ten port DP to ze złośliwości wsadzili do tego mojego monitora czy jak?

Reply to
Mateusz Bogusz

Pewnie staroc.

DP bylo popularne w Dellach, w komputerach, to i w monitorach, ale tylko niektorych. Dell sia jakby wycofal, a DP został :-)

Masz DVI, to prawie do samo co HDMI, kabelek prosty i tani.

J.F

DP ma zaskakujące bajery, na przykład daisy chain. W dodatku większość samodzielnych kart gfx na rynku ma DP. Problem w zasadzie nie istnieje, jeśli kupujesz w miarę senowny sprzęt.

Reply to
heby

Kup więc kabel HDMI->DVI i najwyżej zmienisz na aktywną przelotkę, jak por^M^M^Mprzyrodnicze nie będą się odtwarzać.

Reply to
heby

I to chyba jedyny port który nie jest ograniczony do ośmiu bitów.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz

Pewnie nieco lepszy niż ten z HDMI, ale niekoniecznie.

A skąd takie wieści? Pełno jest sprzętu z DP i standard ma się całkiem dobrze. I Dell wcale się z tego nie wycofał. Pierwsza z brzegu współczesna stacja dokująca Della WD19 - 2xDP+HDMI. Czy to ma znaczyć że DP znika? DP był (i jest) w różnych innych sprzętach. Generalnie HDMI jest do sprzętów bardziej domowych, DP do "poważniejszych". Laptopy same w sobie rzeczywiście mają głównie HDMI, bo jak jesteś w firmie to podłączasz do stacji dokującej, ale w domu raczej będziesz miał HDMI właśnie do dyspozycji. O, inna stacja HP, 2xDP+VGA, nawet bez HDMI:

tego więcej. Nie żebym twierdził że generalnie stacje z HDMI to rzadkość, ale w tych "porządniejszych" standardem jest właśnie DP.

Ale audio w zasadzie nie istnieje, tzn podobno ktoś miał jakieś implementacje, ale do standardu jako takiego nie trafiły.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

On 23.12.2022 15:44, J.F wrote: [...]

HDMI jest dla ciemnego ludu. Dla zawodowców (bądź graczy) jest DP. Np.:

Ja bym ani monitora ani kompa bez DP nie kupił. :-D

Reply to
JDX

W dniu 23.12.2022 o 21:30, Dariusz Dorochowicz pisze:

Za port HDMI producent płaci opłatę licencyjną, za DP nie i stąd jego niegasnąca popularność.

Pozdrawiam

Reply to
RadoslawF

Ale w laptopie juz nie ma.. A Dell ... chcialem napisac, ze jak sie przez lata promowało DP, to nie wypada zostawic kientow na lodzie ... ale patrz nizej.

Moze faktycznie cos przegapilem, bo wychodzi na to, ze ponad polowa monitorow w Komputroniku ma DP.

Moze racje ma Paweł, że wiecej bitow na piksel to nie w HDMI ?

A ma glosniki w monitorze ?

J.F

Byloby to jakies wytlumaczenie, ale ... sa jakies wspolczesne monitory bez HDMI?

Widze troche w Komputroniku, na razie same Delle.

Wrażenie o smierci DP miałem błędne ... ale ciekaw jestem czy ten monitor to stary.

Ale ale ... od portu placi te licencje, od monitora, od firmy? Bo moze tlumaczy popularnosc DP jako drugiego portu?

J.F

On 24.12.2022 02:43, J.F wrote: [...]

Pewien nie jestem, ale coś mi się kołacze po głowie, że jakieś wynalazki od Apple'a były wyposażone tylko w DP (czy raczej mini DP).

Reply to
JDX

O, nie tylko Apple. ThinkPady miały, Latitude miały. Teraz, jak się USB-C pojawiło, to rzadziej, ale to dlatego że można to puścić przez USB-C. Już widziałem monitory z wejściem USB-C jako wejściem A/V.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

W laptopie jak najbardziej jest, tylko "ukryte" w USB-C. Właśnie ta (i nie tylko ta) stacja dokująca korzysta z tego rozwiązania.

Pewnie że ma. Ba, zdarzają się takie, które do kompletu mają jeszcze wyjście DP. Czy w Komputroniku to nie wiem.

DP ma trochę fajnych możliwości.

:)

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

USB-C to IMHO jeszcze jeden standard, jakby ich bylo mało :-(

Ale sie doczytalem, ze i HDMI pozwala na 48b/pixel.

Tak swoją drogą, to mialem do lapka monitor, co sie uparcie instalował jako urządzenie dzwiekowe (przez HDMI), tyle ze mial tylko wyjscie sluchawkowe.

Ale swoją drogą ... HDMI ma trzy pary drutow na dane, DVI 6, standard transmisji podobny - to co za problem wplesc audio tak samo jak w HDMI?

J.F

Latitude to zdaje się wspomniany Dell posądzany o promowanie DP. :-)

No tak. Eizo takie robi. Aczkolwiek na wszelki wypadek dają też DP lub hDMI.

Reply to
JDX

W dniu 24.12.2022 o 10:49, J.F pisze:

głównie taki, że dvi jest od dawna martwe - nowe specyfikacje hdmi i dvi są odpowiednio 6 i 10 razy szybsze

Reply to
m4rkiz

W dniu 24.12.2022 o 03:02, J.F pisze:

Od portu.