Przewód lub adapter HDMI -> DisplayPort

W dniu 23.12.2022 o 23:20, JDX pisze: [...]

Pracuję na dziesięciobitowym monitorze (wejście 10 bit, LUT 16 bit, matryca sterowana 10 bit) z dziesięciobitową kartą graficzną. Tu w ogóle nie ma nic innego niż DP.

Paweł

Reply to
Paweł Pawłowicz

Jak sie ustawia LUT - program do monitora, czy karta jakos potrafi?

no coz, pierwszy lepszy graficzny

"dwa złącza DisplayPort i dwa wejścia HDMI. Obsługuje różne formaty wideo, do 10-bitowych 4:4:4 z częstotliwością 50/60p (przez DisplayPort) i 10-bitowych 4:2:2 z częstotliwością 50/60p (przez HDMI)."

Drobną róznice widze - ale czy istotną ?

co to w ogole jest to 4:2:2?

Normalnego RGB tam nie ma?

J.F

in <news:lua1g216ok4m$. snipped-for-privacy@40tude.net user J.F pisze tak:

To jest wredne, DP jest lepszy, nie płaci się za niego a i tak w telewizorach są tylko HDMI.

Mam Della 7020 2x DP i dupeczka. Musiałem wstawić karte z HDMI. Wydatek.

I jest ich mniej tv z 2009r 4szt tv z 2022 3szt

tv z 2009r ma pip i wyłączanie obrazu do słuchania muzy tv z 2022r nie ma żadnego z powyższych i zryty pilot.

Reply to
PiteR

Spektroskop lub kolorymetr przed ekran i program typu BasicColor. Program wypuszcza jakiś zestaw danych koloru, spektroskop mierzy, co wyszło i program koryguje dane w LUT.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz

Taki

Żeby na czymś konsola dziecku działała.

Reply to
Mateusz Bogusz

W dniu 25.12.2022 o 10:43, J.F pisze:

Podasz linka? bo coś nie mogę tego znaleźć?

Pozdrawiam

Reply to
RadoslawF

W dniu 25.12.2022 o 15:08, PiteR pisze:

A kto bogatemu zabroni? Ja kupiłem przelotkę DP-HDMI za kilkanaście zł. Ale ja widać biedak jestem. :-)

Pozdrawiam

Reply to
RadoslawF

"The following variable per-unit royalty is device-based and not dependent on number of ports, chips or connectors:"

Przy czym ... dla 7 firm fundatorów, to jest nie tylko wydatek, ale posrednio tez przychod :-)

J.F

Czyli jakby niezbyt stary ale tez nie nowy.

Przy okazji - wychodzi mi, ze Philips robi 380 monitorow z HDMI,

317 z DP, w tym 313 z oboma.

Czyli DP ma sie dobrze ... a Philips jako HDMI founder chyba nie ma sie co martwic o oplaty :-)

J.F

W dniu 25.12.2022 o 23:50, J.F pisze:

Sprawdzałem tylko polską.

Pozdrawiam

Reply to
RadoslawF

DP to HDMI oberżnięte o audio.

Przecież audio po DP też idzie.

-----

Reply to
ąćęłńóśźż

U mnie audio po DP idzie, na wielu komputerach i monitorach. A nawet po HDMI podłączonym do wyjścia DP albo mini DP.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

Dnia Sun, 25 Dec 2022 13:53:14 +0100, J.F napisał(a):

W niektórych przypadkach może to być niezwykle istotna różnica.

Kumpel przez coś podobnego stracił sporo kasy - miał zamówienie na katalogi na dobrym i drogim papierze. Wydrukował tego około pół palety. Nie dość, że odbiorca nie odebrał, to jeszcze musiał zapłacić karę umowną za niedotrzymanie terminu. A po prostu trochę się kolory rozjechały przy naświetlaniu przez konwersje RGB->CMYK, bo kolega chciał przyśpieszyć i nie przyuważył.

Tutaj Adam Śmiałek tłumaczy:

Przy naświetlaniu, sitach, bębnach itp ma to znaczenie. A jeśli jest firma czy korporacja, która ma zastrzeżony wzór towarowy, to odcień koloru niezauważalny dla zwykłego człowieka jest ważniejszy niż święta świętość.

Reply to
Adam

W dniu 29.12.2022 o 01:25, Adam pisze:

Zarządzanie kolorem w fotografii i kompresja wideo to dwie różne sprawy.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz

LUT jest w monitorze jak rozumiem ... i jak ten program przesyla dane do monitora ?

J.F

Po DP.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz

Czyli wychodziloby, ze przez karte graficzną. Czyli musi byc jakis interfejs zdefiniowany, a nawet kilka ... i chyba jest MCCS

Ale w HDMI tez chyba jest.

J.F

Dnia Thu, 29 Dec 2022 11:04:21 +0100, Paweł Pawłowicz napisał(a):

Niezupełnie. Dość duże podobieństwa. Aczkolwiek i różnice, bo video to najczęściej RGB, a w fotografii czy poligrafii może być przestrzeń CMYK czy inna. Oczywiście absolutnie co innego jest dodawanie barw substraktywne i addytywne. Bywały telewizory RGBY, ale takich nie widziałem osobiście.

Wspólny mianownik jest taki, że jeśli na wejściu mamy słaby materiał, albo go przetworzymy gdzieś na kilku tylko bitach, to efekt końcowy może się mocno różnić od zamierzonego. I to dotyczy zarówno foto/video wyświetlanego (film, www), jak i drukowanego.

Reply to
Adam

W dniu 29.12.2022 o 14:57, Adam pisze:

W tym przypadku zupełnie. Pytanie dotyczyło przesyłu danych 4:4:4 lub

4:2:2, a tego się w fotografii nie stosuje.

Zwykle AdobeRGB, czasem ProPhoto. Amatorzy to sRGB.

Pisałeś o poligrafii, a to kilkanaście bitów, nie kilka.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz