Problem (chyba) ze ścieżka rf do anteny

Rozumiem, że odnosisz się do lini?

Zawsze intuicyjnie podchodziłem do impedancji elementow C/L, łączac jej zależność z f (lub okresem), bo występuje we wzorze na np. kondensatora - j/(2pifC) lub dla cewki jωL.

Jednak człowiek uczy się całe życie za wyjątkiem lat szkolnych :-) (przyznaję kompletnie nic mi się nie utrwaliło z wykładów z linii długiej).

Reply to
Marek

Aleś to posiekał :(

A do czego innego?

Oczywiście, tylko że częstotliwość we wzorze na impedancję się skraca i znika.