Problem ze wzmacniaczem

Witam, Mam problem z radiem Unitra Zodiak dss 402. Chcę używać go jako wzmacniacza do komputera, jednak po podłączeniu zewnętrznego źródła dźwięku jest ono zdecydowania za słabo wzmacniane i kompletnie brakuje niskich częstotliwości. Występuje też coś takiego, że wystarczy zbliżyć wtyczkę do gniazda i już słychać jest sygnał i nie ma różnicy czy do gniazda w radiu podłączony jest tylko kabel sygnałowy czy sygnałowy z masą. Radio zachowuje się poprawnie i sygnał jest wzmacniany.

Reply to
Marcin

moze ppodlaczyles pod wejscie gramofonowe ?

nie wiem czy ten zodiak posiada wejscie liniowe

Reply to
MuNiO

Podłączałem pod wejście magnetofonu. Kiedyś używałem unitry amator i podłączałem w ten sam sposób i wszystko było ok.

Reply to
Marcin

A czy niechcący nie podłączasz sygnału do WYJŚCIA magnetofonowego? Jeśli patrzysz na gniazdko, u góry jest klucz a na dole półkole styków to trzeba się włączyć w dwa lewe, masa środkowy. Po prawej są wyjścia do zapisu, sygnał przez duże oporniki. Wmak

Reply to
Wmak

Kable są dobrze podłączone. Trochę jeszcze bliżej się przyglądnełem i zauważyłem, że masa z wtyczki łączy się ze wszystkimi przewodami oprócz sygnałowych, oraz np. złączem antenowym. Czy to normalne zjawisko? Dodatkowo zaobserwowałem, że nawet jak nie jest wybrane żadne źródło dźwięku to lekko słychać w głośnikach źródło zewnętrzne.

Reply to
Marcin

I jeszcze sam sobie muszę odpowiedzeć bo zapomniałem dodać, że masa z wtyczki łączy się z innym elementami nawet jak z płytki wyciągnięte są przewody od złączy. Jest to zrobione specjalnie, czy po prostu powodem klopotów jest zwarcie?

Reply to
Marcin

kablówki nie masz podpiętej? Sprawdz także na wejściu gramofonu krystalicznego - to wejście praktycznie nie różni się parametrami od wejścia magn.

Reply to
BoDro

Sprawdzałem, to samo tylko minimalnie ciszej. Dźwięki słychać niezależnie od ustawienia radia na magnetofon lub gramofon, mając podłączone wejście na magnetofon w radiu mogę wybrać gramofon i też będzie grało.

Reply to
Marcin

a jak masz wypięte wszystko - interkonekty ( np. od komputera ) i kabel antenowy, też słychać jakieś śmieci? Jaki to ma charakter - przydżwięk sieciowyczy, jakieś zakłócenia typu radiowego?

Reply to
BoDro

Ne ma żadnych śmieci, jedynie zwykły jednostajny szum przy mocnym pogłośnieniu.

Reply to
Marcin

Marcin snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):

Jeśli są tylko wysokie tony, to nie ma połączenia - coś urwane albo zasyfiały przełącznik wejść (swoje lata to radio ma) i to co słychać przechodzi tylko przez pojemności montażu. Sprawdź przejście sygnału, przemyj kontaktowym sprayem przełączniki. Wmak

Reply to
Wmak