motocyklowe 6V na 12V

Witam.

Wymyslilem cos takiego, ale nie wiem czy bedzie dzialac.

Sytulacja przedstawia sie nastepujaco. Pradnica w silniku motocyklowym z elektronicznym regulatorem napieca i ladowania akumulatora daje wszystko co potrzebuje 6V instalacja. Tylko to troche za malo. Potrzeba mi 12V do cewek zaplonowych i pompki paliwa. Tylko. W sumie max 3A.

Nie chce zmieniac nic przy pradnicy, ilosc zajetego miejsca tez nie gra roli.

Idea jest taka aby ladowac na przemian 2 akumulatory po 6V.

2 male zelowe, polaczone w szereg dadza razem 12V. Sterowal by tym 555 otwierajac naprzemiennie 2 mosfety. Regulator widzialby caly czas akumulator 6V. Raz jeden, raz drugi.

Oto schemat. O ile po lewej chyba by sie sprawdzilo to polaczenie szeregowe wszystko mi psuje.

  • o---o------------->|------|+ +|-----| 6V | |ak1 6V| | - o-o-|---|fet1|----|<------|- -|--| | | | - o | | ^ 12V | o---|fet2|---->|------|+ +|--| o | |ak2 6V| | o---------------|<------|- -|-----| | masa Móglbym prosic o jakas sugestie?

pozdrawiam Krzsiek

Reply to
jawq

[...]

Przetwornica dodawcza

Władysław

Reply to
Władysław Skoczylas

Jest to wyjscie, ktore mialem nadzieje da sie ominac. Gdyby tak bylo straty uzyskania 12 bylyby pomijalne.

Zatem chyba trzeba sie zainteresowac przetwornica. Nie wiem zato jak zareaguje na nia regulator.

pozdrawiam świateczne Krzsiek

Reply to
jawqad

A 6V tez potrzebujesz, czy juz nie ? Bo jak pamietam niedawno podawane tu schematy "regulatorow" do motocykli .. to ja bym wymienil regulator na taki 12V.

Na dobra sprawe te trzy srodkowe diody sa do wyeliminowania. Ja bym to mowiac szczerze na przekazniku zrobil.

Teoretycznie zadziala, ale: a) uzyskasz napiecie skaczace wzgledem masy. Tymczasem pompka ma pewnie jeden zacisk na masie. Uklad zaplonowy pewnie tez.

b) musisz zapewnic prad ladowania 6A. Do tego trzeba bedzie podniesc napiecie pewnie gdzies do 8V, z tymi diodami nawet 9V.

A przetwornica DC/DC 6/12V nie jest znowu taka skomplikowana. Duzy klopot z rdzeniem, a dalej juz z gorki ...

Podsumowujac - wyglada nieźle, działa jeszcze gorzej;)

W koncu stanelo na tym, ze zrobie przetwornice na ok 12V. Aplikacja na TL497 z tranzystorem. Znalazlem cos takiego na 12/24 ale mozna przerobic.

Dzieki za rady

pozdrawiam krzsiek

Reply to
jawq