32 bity dla fanów AVRów?

Witam,

właśnie wchodziłem na stronę Atmela, żeby ściągnąć coś tam i mignęło mi w menu coś, czego wcześniej nie widziałem...

że ktoś się już zaznajomił z tematem?

Michał

Reply to
Michal L

Michal L napisał(a):

Ma tyle wspolnego z AVR, co 8086 z Pentium 4 :) A tak na powaznie, maja to byc dosc wypasione procki, porownywalne z arm11 lub mips. Ma byc port linuxa na te procki (z pelny supportem Atmela) i oczywiscie gcc.

Pozdr AK

Reply to
AK

AK napisał(a):

Jedna wielka ściema. 90% świata 32-bitowych mikrokontrolerów to obecnie ARMy w różnych wcieleniach produkowane przez co najmniej kilkadziesiąt firm. Jeżeli Atmel chce czymkolwiek zachęcić programistów do przejścia na AVR32 (i często przeniesienia masy kodu z ARMa na AVR32) - to może jedynie niską ceną. Ale to oznacza znowu przywiązanie do jednego słusznego producenta (w ARMach jest z czego wybierać). Czyli cena _musi_ być zdecydowanie konkurencyjna.

Jeżeli AVR32 porównywalny możliwościami i pamięcią z AT91SAM7S256 będzie kosztował połowę jego ceny to będzie nad czym się zastanawiać. W końcu gotowy kompilator gcc to dopiero początek drogi. Jak procki AVR32 otrzymają _takie same_ peryferia co atmelowe ARMy to będzie całkiem przyjemnie. :)

No ale poczekamy zobaczymy. Na razie nie ma nawet jednego PDFa u Atmela opisującej konkretny chip AVR32. Nie mówiąc już o próbkach czy produkcji masowej.

Reply to
Adam Dybkowski

Adam Dybkowski napisał(a):

Jesli chodzi o procesory 32bitowe low-end to masz racje, Ale jesli chodzi o procesory o wiekszej mocy to sa jeszcze MIPS-y, PowerPC, Blackfin(16/32 bity), Nec V850. Army sa dosc powszechne w komunikacji (GSM/UMTS) ale np. w automotive zdecydowanie mniej. Tutaj ciagle "rzadzi" motorola (czy raczej freescale teraz) oraz NEC, powoli tez wgryze sie analog z blackfinem.

Z tego co mi wiadomo, pierwsze procesory AVR32 beda ukierunkowane na przenosne odtwarzacze multimedialne (mp3/mpeg4 etc.). Ale wszystko sie okaze, jak beda jakies konkretne uklady z tym rdzeniem. Narazie na stronie atmela jest tylko opis architektury.

AVR32 raczej bym porownywal z AT91SAM9261

Dokladnie :)

Pozdr AK

Reply to
AK

AK napisał(a):

Oczywiście. Dlatego napisałem o mikrokontrolerach. Jeżeli scalak wymaga doczepienia pamięci programu, pamięci danych oraz jeszcze wielu innych podstawowych peryferiów (np. chipset) - to go dla uproszczenia nazywam już procesorem. PowerPC to są fajne układy, ale niestety także wymagają masy elementów dodatkowych do pracy.

A jeżeli chodzi o świat DSP to rządzi Texas Instruments (ponad 80% wszystkich procesorów DSP produkowanych obecnie pochodzi od TI) - najczęściej siedzą jako ASIC'i opakowane w różnorakie peryferia, często robione dedykowane na zamówienie np. producenta dysków twardych. I takich jest zdecydowanie więcej niż DSP "dla ludu" pokroju TMS320VC5416.

Heh, tym się nawet jeszcze nie interesowałem. Wygląda ciekawie, ale jest produkowany jedynie w obudowie BGA. Czyli raczej do dużej produkcji dla dużych firm. :-(

Reply to
Adam Dybkowski

Witem, Nie nieprawda, będą też "normalne" ale to te proste i niestety nie jako te "pierwsze" w rodzinie (czytaj koniec roku). Prawdę mówiąc to zauważyłem pewne niezrozumienie u szefa marketingu produktu AVR32, gdy próbowałem wytłumaczyć, że BGA jest barierą nie do przeskoczenia dla bardzo wielu firm w Polsce. A generalnie rodzinka procków na AVR32 ma być pod dystrybucję właśnie. Jaki stąd wniosek? Trzeba się nauczyć lutować (i testować) układy BGA. :)

Pozdr Marek

Reply to
Marek P.

Użytkownik Adam Dybkowski napisał:

SAM7 to jest wydajnością przy tym malutkim robaczkiem. To rdzeń ARM7TDMI, a to jest porównywalne z ARM11T..czyli przeskok o mile świetlną.

Dokładnie tak mają (etherety, usb host/device, usarty, spi, pcd etc. wszystkie drivery do linuxa z ARM9200 passuja do AVR32

Krzem mam już na biurku STK1000 jest dostępny, czego jeszcze chcesz, reklam w telewizji?

B.R. Marek

Reply to
Marek P.

Marek P. napisał(a):

No wlasnie probek/eval board. Zauwaz, ze od czsu napisania tego postu minelo 3 miesiace :)

Pozdr AK

Reply to
AK