Pomysła potrzeba

Przydałaby się jakaś dobra sugesta w takiej kwestii;

Jest otóż akcelerometr z wyjściem I2C. Ma on być na kablu o długości do - powiedzmy - 30m.

Ale - zasilanie i dane muszą być na jednym "drucie". Czyli kabel 2-żyłowy.

Akcelerometr pracuje przy 3.3V. Zasilanie będzie powiedzmy 12V - więc przy czujniku potrzebny jakiś tam stabilizator na 3.3V.

Pytanie jest - czy jest jakiś sprawdzony sposób, żeby puścić to I2C po linii zasilania ? Prędkość wymagana to jakieś 50kbit czy coś w okolicach. Ważniejsze, coby ta transmisja była w miarę niezawodna i odporna na zakłócenia (kabel to porządnej jakości przewód jednożyłowy w ekranie).

Oczywiście mam jakieś pomysły wstępne jak by to ugryźć - ale może znacie jakieś przetestowane rozwiązanie ? A może jakieś gotowce są do czegoś takiego ?

Reply to
sundayman

Możliwe małe rozszerzenie. Znalazłem mostek I2C <> 1wire ( DS28E17 ).

Czyli że może też być 1wire po linii zasilania :)

Reply to
sundayman

znalazłem takie coś :

interfejs DSI - tyle, że dla czujnika z wyjściem analogowym. Więc tylko w ostateczności...

Reply to
sundayman

W dniu 2017-05-18 o 03:35, sundayman pisze:

Transmisją w jedną stronę kluczujesz napięcie na linii, w drugą stronę kluczujesz prąd w linii. Pozdrawiam

Reply to
JS

Sprawa się rypła. Muszę zastosować transmisję po skrętce, przede wszystkim z uwagi na odporność na zakłócenia.

Reply to
sundayman

W dniu 2017-05-18 o 19:39, sundayman pisze:

No to I2C Ci tego nie zapewni, ja bym dał procka który z i2c zrobi rs485 do tego nad-odb w drugiej kostce i na drugim końcu lini podobnie.

Reply to
Janusz

W dniu 18.05.2017 o 20:36, Janusz pisze:

Mcu odpada, bo nie chcę dodatkowo programowalnego układu tutaj. Ale są gotowce, np.

sundayman

W dniu 2017-05-19 o 03:23, sundayman pisze:

Fajny układ :) To w końcu ile tych par masz do dyspozycji?

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

To nie tyle kwestia "dyspozycji", bo mogę dać np. skrętkę zwykłą i będą

4 pary. Ważniejsze jest, żeby możliwe ograniczyć ilość "drucików" do podłączenia, bo to ma sobie robić prosty technik, co to dla niego 2 druty już można pomylić :)

Więc najchętniej bym ograniczył maksymalnie, czyli 2 pary. Ten P82B96 to umożliwia. Ale i tak będę musiał wymyślić jakieś zabezpieczenia, żeby złe podłączenie nie zniszczyło czujnika.

Zamówiłem już próbki tych układów. Zobaczymy jak toto działa w praktyce.

Reply to
sundayman

W dniu 2017-05-20 o 20:46, sundayman pisze:

No, "prosty technik" to ktoś, od kogo można już conieco wymagać. Jeżeli możesz dać skrętkę, to tu uproszczenia konstrukcji są posunięte tak daleko, że ja bym się nie zastanawiał. Tym bardziej, że gotowe kabelki możesz zamówić. Byle nikt nie pomylił z ethernetem albo czymś innym.

Metod jest parę. Ja bym chyba użył MAX232/3232 albo czegoś podobnego. To puszczenie po dwóch parach jest takie sobie - raczej jest to zwrócenie uwagi, że sprzężenie między drutami w parze jest tak duże, że nie należy puszczać obu sygnałów jedną parą. Z odpornością na zakłócenia z zewnątrz ma to niewiele wspólnego.

Pewnie jak należy :) Ale też ciekaw jestem :)

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

W dniu 2017-05-21 o 08:32, Dariusz Dorochowicz pisze:

Oczywiście nie 232 tylko 485.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

No to (lub coś podobnego + kawałek DTR, i lepiej żeby się nikt nie mylił!):

:-)

Włodek

niestety, ten kabel zawsze jest "luzem", musi go sobie użyszkodnik przyciąć, obrobić i podłączyć do konektorków "blokowych". W wersji jednożyłowej (żyła w ekranie) nie raz się potrafili pomylić i podłączyć odwrotnie, mimo wyraźnych oznaczeń na złączach...

A co dopiero 4 kabelki ! Ileż to kombinacji do wypróbowania !

Reply to
sundayman

W dniu 2017-05-21 o 23:34, sundayman pisze:

Przy zarabianiu złącz Krone standardem jest ok 2% połączeń do poprawienia (przy czym tyczy się to czteroparowych skrętek). Jak człowiek jest wypoczęty i nie musi się spieszyć to nawet mniej. Jeżeli jest tego dużo więcej no to coś jest nie tak. Ale rozumiem - klient wymaga ale nie od siebie. No to jeżeli ma być coś odpornego na takie akcje to chyba tylko jakiś DSL jako podstawa, a w każdym razie modulacja niewrażliwa na polaryzację. Ale o będzie kosztowało. Gdzieś musisz powiedzieć "dość". Albo trzeba zapłacić za urządzenie, albo za ludzi. No chyba że klient chce dwa urządzenia - jedno dla prostych ludzi od których nie musi wymagać i drugie tanie.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz