Pomysł na generator

Czołem.

Nie mam czasu na eksperymenty, a potrzebuję z elementów znalezionych "w szufladzie" zrobić prostokąt TTL o częstotliwości 13333,3 Hz oraz

10666,6 Hz, dokładność i stabilność długoczasowa nie gorzej jak 0.1%, warunki otoczenia - przemysłowe. Jakieś proste pomysły ?
Reply to
PeJot

Dnia Mon, 02 Jun 2008 09:03:23 +0200, PeJot napisał(a):

IMO prostych nie będzie. Przy tej stabilności będziesz musiał sięgnąć do PLL czy FLL, czy ogólnie jakiegoś podparcia generatora kwarcem.

Reply to
Jacek Maciejewski

generator i dzielniki? z rachunku wychodzi mi ze to czestotliwosci o relacji 1,25 i bedace wynikiem podzialu przez 3 - najsensowniej (1uC vs

2 - 4 TTL/CMOS SSI/MSI) to chyba jakiegos PIC'ka albo AVR wziasc i zaprogramowac wewnetrzne timerki...
Reply to
PAndy

Jacek Maciejewski pisze:

/.../

Jaką realną stabilność można uzyskać np. na 555 ? Może się okazać że to i tak rząd wielkości lepiej niż to co jest w tej chwili.

Reply to
PeJot

Użytkownik "PeJot" snipped-for-privacy@02.pl napisał w wiadomości news:g20aus$e50$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Jak nie zrobisz, to się nie dowiesz Zrób, potestuj Testowanie będzie wielokrotnie droższe (czasochłonne) niż gawędzenie w tej sprawie Chcesz raz a dobrze ? szukasz kwarcu, co się podzieli ,dzielisz i zapominasz o sprawie.

Reply to
lwh

Użytkownik "PeJot" snipped-for-privacy@02.pl napisał w wiadomości news:g20aus$e50$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

To zależy od części Warunki przemysłowe to jakie zmiany temperatur ? -20 do +80 ? Przy 100 stopniach różnicy, z części 10ppm masz swój oczekiwany promil

10ppm kondensatory i oporniki musisz szukać. Stabilności progu przełączania w 555 rzędu 10ppm bym się nie spodziewał.
Reply to
lwh

lwh pisze:

Rezystory AT mam pod ręką.

Bez przesady, powiedzmy +17 do +25.

Reply to
PeJot

Użytkownik "PeJot" snipped-for-privacy@02.pl napisał w wiadomości news:g20e1d$453$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

He, he To są warunki laboratoryjne, a nie przemysłowe U mnie w domu się bardziej zmienia

Reply to
lwh

Użytkownik "PeJot" snipped-for-privacy@02.pl napisał w wiadomości news:g205vs$ni3$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Twoje częstotliwości to 160kHz/12 i 160kHz/15. Dzielniki przez 12 i 15 można zrobić na różne sposoby, np. na 7493 (i 7408). Trzeba też zrobić jak najlepszy generator 160kHz. . . Chyba najlepiej na kwarcu, np. 4MHz dzielone przez 25 (przydadzą się tu 2 sztuki 7493).

Roman

Reply to
Roman

A np

:-)

Do prostokata to w zasadzie mozna samemu jakies CPLD/FPGA w ddsowy sposob zaprogramowac

Roman pisze:

Tak liczyłem, kwarc 4MHz leży mi w szufladzie.

Reply to
PeJot

Ale utrafiłem ;-))) Aha - dzielić przez 25 lepiej kostkami 7490 - tam są gotowe dzielniki przez 5 !

Roman

Reply to
Roman

Proponuję: 4MHz -> :5 (7490) -> :15 (7493 + 7420) -> :5 (7490) ->10666,6Hz oraz z wyjścia :15 (7493) -> :4 (7493) ->13333,3Hz

Jr

Reply to
Jarek

Jarek pisze:

Temat już rozwiązany " na biurku ", przy użyciu procka; czas na implementację do maszyny.

Reply to
PeJot

(7490) ->10666,6Hz

Rzeczywiście, dzielnik przez 15 może być tylko jeden ! Czyli : 4MHz/5/15 i potem rozgałęzienie /4=13.3333333333 oraz /5=10.66666666. Dzielenie przez 4 można zrobić z dwóch fragmentów /2 które są w kostkach

7490 ! Czyli wystarczy : 2 szt. 7490, 1szt. 7493, 1 szt. 7420 (lub 7408, jeśli jest w szufladzie).

Jak tak dalej będziemy upraszczać, to układ zrobi się na kilku drutach, żarówkach i baterii płaskiej od latarki ;-))))))

Roman

Reply to
Roman

No to dolozysz do kwarca 4MHz 8-mio nóżkowego PICa serii 12, dwa kondenstatory, pare linijek programu i masz na wyjsciach wszystkie czestotliwości jakie chcesz...

Reply to
Mikolaj Tutak

O, kolejny "dobrodziej" co wystawia układy warte u producenta $6.77 za 8,50 zł. K.

Reply to
John Smith
[...]

Ale to nie Jarek wystawia...

Hey RoMan,

Wiem, ale maleje moja tolerancja do takich "dobrodziejów". Uważam, że nie należy ich nawet reklamować. Znowu zaczynają się kłopoty z samplami. Nie mówię tu o Texas-ie bo jestem dobrze "prześwietlony" i próbki dostanę. Ale Analog czy inni nie mają tak gęstego sita i po prostu przycinają wszystkim. A ograniczenie się tylko do TI, to tego bym nie chciał. K.

Reply to
John Smith