pomiar U dwoma woltomierzami

Greg(G.Kasprowicz

ThomasN schrieb:

Łączenie szeregowe nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem. Rozdzielczość

0,0001V może i osiągniesz, ale dokładności nie. Musisz policzyć metrologicznie poprawnie błędy (w tym przypadku suma). Jako, że nie podałeś błędu twoich multimetrów nie da się dokładności obliczyć.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Wiktor S. schrieb:

pisał o rozdzielczości, nie dokładności

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

ThomasN schrieb:

a co to są za multimetry? Z dokładnością 10ppm możesz mierzyć świeżo skalibrowanym multimetrem. Po paru latach już ci trochę uciecze, ostatnią cyfrę (przynajmniej) możesz sobie wylosować. Gdzieś widziałem woltomierz 8-cyfrowy, a jak obejrzałeś parametry to od 5 cyfry totolotek.

Waldek

Reply to
Waldemar

Powitanko,

Niekoniecznie polowa, no chyba, ze mniejsza i wieksza polowa;-)

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

"Pawel \"O'Pajak\"" napisal:

Jeśli mają taką samą rezystancje wejściową - to połowa. Pytanie tylko czy wejście miernika cyfrowego to "zwykła" rezystancja, jeśli np. prąd wejściowy wzrasta podczas próbkowania to suma wskazań może być dość odległa od całkowitego napięcia (tak - wiem, to będą mikroskopijne zmiany, ale też wymagana dokładność pomiaru jest bardzo wysoka) GRG

Reply to
Gregor

ThomasN pisze:

Jeżeli znalazłbyś (zrobił)sobie źródło napięcia wzorcowego 13V to wtedy miernik dajesz na zakres 2V, i podłączasz go między to wzorcowe 13V a planowane do zmierzenia 14V.

pozdrawiam.

Rogher

PS. pomijam dyskusję o dokładności :)

Reply to