Podświetlana klawiatura

Witam, chciałbym podświetlić sobie klawiature od kompa tak abym widzial ja w nocy. Wymyśliłem sobie ze zrobie to dwoma diodami LED :) Problem jednak nasuwa sie ze nie wiem za bardzo jak... chciałbym zeby zasilanie pobieraly z komputera i mozna nimi było jakos sterować (włacznik). Czy możecie mi jakoś pomóc... lub doradzić inna opcje?

Reply to
Krzysztof B.

ja też, bo to trochę dodupicznie tak z lampką. Oprócz tego monitor wystarczająco świeci, by oświetlić klawiaturę. A jak koniecznie chcesz podświetlanie, to kup sobie (np. allegro, ale w sklepach też są) lampkę na usb, zamontuj w klawiaturze gniazdko USB podłączając tylko +5V i masę i już masz ładne, tanie i z wdziękiem podświetlenie.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Zasilanie możesz pobierać z kilku źródeł: - gniazdo klawiatury (konieczna przejściówka) - gniazdo myszy (j.w.) - gameport - gniazdo USB - zasilacz sieciowy ;-P

Ja bym włączył światło albo zapalił lampkę :)

Reply to
Piotr Chmiel

Ja bym to podlaczyc pod jakis ScrollLock/NumLock przez bufor z klawiatury. Masz zalatwione sterowanie. ;)) Tez 20mA chyba da sie pociagnac z klawiatury?

Krzysiek Rudnik

Reply to
Krzysztof Rudnik

Użytkownik Krzysztof B. napisał:

Witam Szanowni Przedpiścy zapomnieli o najważniejszym...

Po pierwsze primo.. należy kupić NIEBIESKIE diody świecące ;-)

A tak na poważnie, to do klawiatury dochodzi 5V z komputera więc nie powinno być problemu z zasilaniem LED-ów. Co do wyłacznika nasunął mi się pewien pomysł... Możnaby je "podpiąć" pod stosunkowo rzadko używany w PC-tach klawisz "ScrollLock", tzn. sterować je sygnałem zapalającym diodę ScrollLock. Jeżeli będzie do jedna lub dwie diody, to można je spokojnie wpiąć zamiast oryginalnej diody w klawiaturze, jeśli więcej wartoby pomysleć o jakimś tranzystorze coby nie przeciążyć wyjścia procesorka w klawiaturze.

Reply to
Grzegorz Kurczyk

DOBDRY POMYSŁ , POPIERAM !!