Podłączenie FT232

Sytuacja wygląda następująco:

  1. Mamy urządzenie z Atmegą i W5100, zasilane z własnego stabilizatora 3,3V.
  2. Do tego urządzenia chciałbym podłączyć układ FT232, aby mieć interfejs szeregowy na potrzeby debugowania i konfiguracji gotowego urządzenia.
  3. W tym przypadku nie chcę stosować żadnej izolacji pomiędzy FT a resztą układu.

Przyglądam się teraz nocie katalogowej i przykładowym schematom, ale ciągle nie jestem pewien które rozwiązanie będzie najbardziej odpowiednie...

  1. FT232 powinienem zasilić 5V z USB, czy może ze źródła takiego samego napięcia. które zasila główny stabilizator całego układu?
  2. Ponieważ układ pracuje na logice 3,3V, jak rozumiem pin VCCIO powinien być połączony ze źródłem tego napięcia. Tylko które wykorzystać? Wbudowany w FT232 stabilizator (pin 3V3OUT) czy może ten zewnętrzny, zasilający całą resztę układu?
  3. Co zrobić z pinem RESET? Dokumentacja mówi, że może pozostać niepodłączony (zapewne jakiś wewnętrzny pull-up?) albo zostać podciągnięty do plusa zasilania rezystorem. No właśnie, tylko do którego plusa? +5V z USB, +3,3V z wbudowanego stabilizatora czy może +3,3V z zewnętrznego stabilizatora?
Reply to
Atlantis

Jeśli koniecznie chce się spinać uart i usb to najprotsze i najtańsze rozwiązanie to usbserial pl2303 3.3v na kabelku od Chinczyka a za 1-2 zl, czasami można kupić na ebay w wielosztukach (są to najczęściej kabelki od starych tel. gsm np. ericsson lub od lokatorów gps). A najlepiej użyć mcu z usb +hid i ma się spokój od tych nonsesownych przejsciówek aby spiąć usb z uart mcu.

Reply to
Marek

W dniu 2014-08-27 11:12, Marek pisze:

Kupiłem kiedyś kilka sztuk FT232 i po prostu chciałem przetestować ten układ w tym zastosowaniu.

Wtedy musisz zainicjować całą komunikację, więc nie wykorzystasz tego interfejsu do debugowania na początku uruchamiania programu, zanim zdążysz uruchomić interfejs szeregowy przez USB.

Reply to
Atlantis

W dniu 2014-08-27 10:22, Atlantis pisze:

To zależy. Przy zasilaniu z USB musisz liczyć się z sytuacjami, że FT232R będzie miał zasilanie, a twój układ nie (lub na odwrót).

Nota katalogowa zaleca, żeby Vccio było zasilane z tego samego źródła co Vcc:

It should be noted that in this case this supply should originate from the same source as the supply to VCC

więc na pewno bezpieczniej będzie jak użyjesz 3V3OUT.

Z noty katalogowej: Active low reset. Can be used by an external device to reset the FT232R. If not required can be left unconnected, or pulled up to VCC.

Vcc jest tylko jedno w tym układzie, więc skąd wątpliwości?

Reply to
Zbych

W dniu 2014-08-27 12:18, Zbych pisze:

Wiem. Raczej typowa sytuacja będzie wyglądała w ten sposób, że zasilana będzie cała reszta, z wyjątkiem FT232, który otrzyma zasilanie dopiero po podłączeniu do wtyczki USB. Czy taka sytuacja może w czymś przeszkodzić? Np. UART Atmegi nie będzie miał żadnych problemów z tym, że w trakcie pracy MCU włącza się wyłącza podłączone do niego peryferium?

Reply to
Atlantis

W dniu 2014-08-27 12:18, Zbych pisze:

Hmm... Jeśli zdecyduję się zasilić FT232 z tego samego +5V co główny stabilizator, to mogę bez przeszkód podpiąć VCCIO do ogólnej linii 3,3V?

Reply to
Atlantis

W dniu 2014-08-27 14:30, Atlantis pisze:

Tak, tylko wtedy wejście #RESET w FT232 podłączyłbym przez dzielnik do Vusb, żeby FT232 siedział w resecie jeśli kabel USB nie jest podłączony:

Zbych

W dniu 2014-08-27 11:31, Atlantis pisze:

Daj 5V z USB na VCC, a 3V3OUT połącz z z VCCIO i z RST#. W ten spsoób FT zenumeruje ci się zawsze po podłączeniu do USB. A reset czy chwilowe wyłączenie procka nie będzie powodować zwieszenia portu na pececie.

Reply to
Mario

W dniu 2014-08-27 12:30, Atlantis pisze:

Ja mam podłączony FT230 przez izolator ISO7221. Prockowi nie przeszkadza brak podłączenia FT do USB. Pecetowi nie przeszkadza chwilowe wyłączenie procka bo połączenie z FT nadal się utrzymuje. Mogę przeprogramować procek JTAGiem albo wyłączyć układ i wlutować w nim np inne elementy. Po tych zmianach mam dalej aktywne połączenie na terminalu.

Reply to
Mario

FT może się zasilić z TX-a procesora. Chyba, że dasz rezystor w szereg albo podłączysz to przez diodę + pullup od FT. Albo będziesz pilnował wyłączania uartu i ustawiania na nim zera.

Sam z siebie nie, ale można się zdziwić jak niezasilany FT będzie działał i generował bzdety lub zjadał prąd z układu, o ile nie zapobiegniesz zasilaniu się przez linie danych.

Pozdrawiam

Marek

Reply to
Marek Wodzinski

W dniu 2014-08-27 19:33, Marek Wodzinski pisze:

Ok, w takim razie zmieniłem nieco koncepcję. Teraz FT jest zasilany z tego samego źródła napiecia 5V, co główny stabilizator układu. Reset przez dzielnik podłączony do VCC z USB, VCCIO do głównej szyny 3,3V.

Reply to
Atlantis

W dniu środa, 27 sierpnia 2014 10:22:46 UTC+2 użytkownik Atlantis napisał:

Robiłem swoje badziewie na FT2232H, więc sprawa jest podobna. Przetestowane i w pełni działające.

Ja u siebie jadę z zewnętrznego 3.3V

Jak Ci się podoba.

Ja daję przez 47K do +3.3V

Reply to