włożenia?

Witam,

Czy są gniazda USB ze stykiem sygnalizującym włożenie wtyczki? Gdzie tego można szukać?

Reply to
Andrzej W.

W dniu 2010-05-30 22:58, Andrzej W. pisze:

Nie widziałem takich gniazd. Ale może wystarczy sprawdzać obecność 5V na Vbus?

Reply to
Elektrolot

W dniu 2010-05-30 23:02, Elektrolot pisze:

USB-A czyli to ja daję Vbus, chcę wiedzieć czy odbiornik jest podłączony. Urządzenie bateryjne i nie chcę na marne przetwornicy trzymać włączonej.

Reply to
Andrzej W.

Andrzej W. pisze:

Zerknij do specyfikacji bo z tego co pamietam to usb ma cos takiego jak usypianie.

Reply to
zenek

W dniu 2010-05-30 23:35, zenek pisze:

Ale ja ze swojej strony daje tylko zasilenie, nie daję hosta. Zresztą nawet jak bym dał hosta i uśpił klienta to +5V musiał bym trzymać.

Ja chcę po prostu wyłączyć +5V jeśli do gniazdku nie ma włożonej wtyczki.

Reply to
Andrzej W.

Jak wyłączysz +5V to jak potem wykryjesz włożenie wtyczki?

Andrzej W. pisze:

Wybacz ale zarowno Host jak i Device ma wszystko dokladnie opisane w specyfikacji i jesli urzadzenie jest zgodne to zasilanie dopiero wtedy jest zalaczone jak jest wlaczony odbiornik.

Reply to
zenek

A jak ktoś włoży kabel USB, albo "przedłużacz"?? USB realizuje wykrywanie urządzenia poprzez sprawdzanie obecności rezystora 1,5kOhm między Vbus a D+ albo D- (zależy od szybkości transmisji). Możesz włączać co pewien czas to napięcie, sprawdzać, czy pojawia się coś na D+ lub D- i wyłączać, jeśli brak jest urządzenia... Pytanie na ile ma to być uniwersalne urządzenie... ale jeśli ma to działać z jednym konkretnym urządzeniem USB, to może sprawdź, czy ktoś w tym urządzeniu nie połączył osłony wtyku z pinem GND (właściwie to nie powinien, ale kto wie?)... jeśli tak - zwarcie tych sygnałów w gnieździe sygnalizowałoby Ci podłączenie tego urządzenia...

Reply to
Konop

A jesteś tego pewien??!! :P... Bo z tego, co mi wiadomo, to w USB napięcie jest cały czas. Urządzenie może pobrać "bez pytania" do 100mA i tyle... Generalnie ciężko byłoby wykrywać obecność urządzenia, jeśli to nie miałoby zasilania, a miałoby się jakoś zgłaszać do hosta ;)...

Reply to
Konop

Dokładnie jak kolega opisał. Normalnie host wystawia stan SE0 (na wyjsciu obie linie ściągane do gnd przez pulldowny 15k) podłączenie urządzenia jest sygnalizowane stanem J(K) przez podłączenie pullupa 1.5k na linii D+, D-.

Pozdrawiam MiSter

Reply to
MiSTER

MiSTER pisze:

Coby duzo nie p...... tu masz pierwszy z brzegu dokument opisujacy jak dziala Host

zenek

W dniu 2010-05-30 22:58, Andrzej W. pisze:

Wszystko ładnie, pięknie specyfikację itd. itp....

Ale ja się pytam, czy ktoś widział gniazdo USB-A z mechaniczną (jakiś switch) detekcją włożenia w nie wtyczki.

Reply to
Andrzej W.

Andrzej W. pisze:

Nie ma czegos takiego bo nie ma takiej potrzeby, detekcja jest programowa.

Reply to
zenek

W dniu 2010-05-31 15:37 zenek napisał(a):

Ale pytający ma rację - nie da się zrobić detekcji całkiem programowej, nie mając po stronie hosta na stałe wystawionych 5V (a o to chodziło wątkotwórcy). Urządzenie końcowe dołączane przez USB przy pomocy stabilizatora LDO ma obowiązek zrobić sobie 3V3 i do tego napięcia podciągnąć linię D+ przez 1,5 kOhm (lub D- jeżeli obsługuje tylko LowSpeed). Jeżeli brakuje 5V z hosta (VBUS) to pull-upa się nie załącza. Zobacz np. w aplikacje różnych sposobów zasilania układu FT232 - wyraźnie podkreślają, że pull-up ma być zasilany z VBUS (nawet wtedy gdy reszta całego urządzenia chodzi z własnego zasilania).

Andrzej W. - pozostaje Ci załączać 5V VBUS na przykład co 5 sekund na chwilę i sprawdzać, czy coś nie zrobiło pull-up'a na liniach D+ lub D-. W takim przypadku włączasz resztę obsługi USB. Zobacz w specyfikacji USB ile czasu urządzenie USB ma na reakcję od pojawienia się zasilania VBUS.

Reply to
Adam Dybkowski

Użytkownik "Adam Dybkowski" snipped-for-privacy@45wp.pl napisał w wiadomości news:hu11sb$beq$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Tylko że jak już koledzy wcześniej zauważyli, z uwagi na przedłużacze USB, detekcja "mechaniczna" nie ma sensu.

Reply to
William Bonawentura

Użytkownik William Bonawentura napisał:

Ma sens ograniczony. Po prostu układ zadziała oszczędnościowo jedynie przy przestrzeganiu zasady dodatkowej - nic w gnieździe.

jak ma "coś w gnieździe", może już od strony logicznej sprawdzać USB, jeśli stwierdzi że głucho, to gasić +5V, ewentualnie sprawdzać to cyklicznie co ileśtam czasu.

Reply to
DJ

W dniu 2010-05-31 15:28, Andrzej W. pisze:

No to rozwiążę to w drugą stronę. Dam nisko wydajne podciąganie do 5,5V i dobiorę tak przetwornicę by się całkowicie zatrzymywała jeśli napięcie na FB jest zbyt duże.

Reply to
Andrzej W.

Bardzo dobry pomysł.