plyta glowna jako programator flash eprom/eeprom

witam wszystkich

potrzebuje zaprogramowac sobie kosc pamieci eeprom i tak sie zastanawiam czy nie da sie do tego wykorzystac plyty glownej koputera. tak sie akurat sklada, ze mam nieuzywana plyte gl. asusa i o ile dobrze pamietam, mozna w niej dokonywac update biosu za pomoca odpowiedniego softu. no i tak wymyslilem, ze moze bym sobie zamiast biosu wsadzil mojego eeproma i zamias update po prostu go zaprogramowal. tylko kiedy podmieniac te kosci??? i czy w ogole to sie da tak zrobic??? czekam na opinie (ewentualnie jakis tani programator 128kB)

za wszelki odzew BIG thx :) pozdrawiam

Reply to
skaluzka

Hi.

Proponuję poczytać lekturę dodatkową :)

PozdrUFFka FLY

Reply to
FLY

Skorzystaj z uniflash

ma support do wielu płyt i wielu układów FLASH/EEPROM. Uruchamiasz komputer, podmieniasz kość, uruchamiasz uniflash, programujesz.

Reply to
Łukasz Góralczyk

witam ponownie

no wiec tak: probowalem z programem aflash a pozniej z awdflash, ale w ogole nie chcialy mi wykryc typu kosci a co dopiero zaprogramowac. dopiero wspominany uniflash spisal sie znakomicie. moge sobie zapisywac do pamieci wszystko co mi sie podoba (nie tylko biosy) wiec osiagnalem zamierzony cel - mam tanim sposobem prosty programator flash eprom. i jeszcze dzieki za opis z linkiem do strony o tematyce informatycznej - wszystko bylo ladnie, konkretnie i zrozumiale :)

pozdrawiam

Reply to
skaluzka