Odp: flash MX28F1000PPC-12C4

nie, no bez przesady, jasne ze programuje.

cos plycie nie 'pasi' i albo wypisuje "Unknown flash type" jak sie wogole odpali albo nie wstaje

Reply to
Wojtas

Wymontuj z jakiejsc uszkodzonej plyty glownej, akurat prezgladam smieci i mam taki uklad no ale nie jestem w warszawy .

Reply to
Wnekus

U¿ytkownik "£ukasz Bolesta" napisa³ w wiadomo?ci news: snipped-for-privacy@wp.pl...

Nie bylbym tak bezkrytycznie przekonany do tej metody -tez ja stosowalem dopoki nie trafilem na martwa plyte (potem sie dowiedzialem ze po burzy) flash z ktorej uwalil mi moja plyte - okazalo sie pozniej ze mial zwarcie pomiedzy nozka na ktorej plyty wystawiaja 12v ( nie wykorzystywana przez nowe flashe) a linia adresowa.

12v poszlo na linie adresowa a ze ta jest podpieta bezposrednio pod mostek to poszedl on sie ...... i musialem sobie szukac nowej plyty.

pzdr

Reply to
Przemek

Monday, August 11, 2003, 12:29:19 PM,Przemek nastuka³(³a):

> [...]

P> Nie bylbym tak bezkrytycznie przekonany do tej metody -tez ja stosowalem P> dopoki nie trafilem na martwa plyte (potem sie dowiedzialem ze po burzy) P> flash z ktorej uwalil mi moja plyte - P> okazalo sie pozniej ze mial zwarcie pomiedzy nozka na ktorej plyty P> wystawiaja 12v ( nie wykorzystywana przez nowe flashe) a linia adresowa. P> 12v poszlo na linie adresowa a ze ta jest podpieta bezposrednio pod P> mostek to poszedl on sie ...... i musialem sobie szukac nowej plyty. Na ok. 13-15 plyt sflashowanych w ten sposob (mialem dostep do sporej kupki poczarnobylskich) nie uwalilem tej "serwisowej" nigdy. Przy chyba trzech ta operacja sie nie udala (prawdopodobnie byly uszkodzone w inny sposob) A na plycie "serwisowej" mi nie zalezalo bo byl to stary intel (nawet bez mmx-a, mial na pokladzie pentium 100 i sloty na simmy - wiec byl niewiele warty - natomiast uniflash go wykrywal bezblednie. A ile sie niby "wykosztujesz" na taka plyte? 25-30zl razem z prockiem.. A naprawisz chyba drozsza plyte (a jak bedziesz postepowal ostroznie, to zostanie Ci calkiem niezla maszyna do pisania, lub router).

Musiales miec pecha. Zaden sposob nie jest w 100 procentach pewny(wcale tego nie twierdze).

Jesli masz takie podejrzenie i temat nie jest Ci obcy to jaki problem wziac miernik w dlon i sprawdzic "na zywo" jak wyglada sprawa? Ja sie nie spotkalem z taka koniecznoscia.

Jakbym po kazdym niepowodzeniu "obrazal sie" na dana rzecz to elektroniczne hobby nie mialoby sensu... ile razy "walczyles" z jakims ukladem? Ja walcze czasami wciaz - i nie ma to znazenia ile sie wie. Zmniejsza sie tylko prawdopodobienstwo "jaj" gdy wiesz wiecej. Ale na pewno nie unikniesz bledow, zarowno swoich, projektanta jesli korzystasz z gotowego schematu, jak i zlosliwosci przedmoitow martwych.

--
Pozdrrawiam!
£ukasz Bolesta                            duh666@wp.pl

U¿ytkownik "£ukasz Bolesta" napisa³ w wiadomo?ci news: snipped-for-privacy@wp.pl...

cut

No wlasnie chodzi mi o to zeby jako programator stosowac plyty o niskiej wartosci a juz robienie tego co ja zrobilem czyli uzywanie do tego celu domowego kompa niesie spore ryzyko .Ja spalilem aopena na bx kupilem juz juz inna plyte ale niestety komp nie ma juz pelnej funkcjonalnosci - stara plyta miala wbudowane scsi do ktorych mialem podpiete hdd i nagrywarke a ta niestety tego nie posiada ( mam jakis kontroler na pci ale niestety HDD jest wide scsi i jego do tego kontrolera nie podepne (chyba ze zbuduje jakas przejsciowke)

pzdr

Reply to
Przemek

Monday, August 11, 2003, 6:58:42 PM,Przemek nastukał(ła):

> [...]

P> No wlasnie chodzi mi o to zeby jako programator stosowac plyty o niskiej P> wartosci a juz robienie tego co ja zrobilem czyli uzywanie do P> tego celu domowego kompa niesie spore ryzyko .Ja spalilem aopena na bx P> kupilem juz juz inna plyte ale niestety komp nie ma juz pelnej P> funkcjonalnosci - stara plyta miala wbudowane scsi do ktorych mialem P> podpiete hdd i nagrywarke a ta niestety tego nie posiada ( mam jakis P> kontroler na pci ale niestety HDD jest wide scsi i jego do tego kontrolera P> nie podepne (chyba ze zbuduje jakas przejsciowke) mhm.. no wiesz.. ja staralem sie zawsze uzywac wlasnie z tego samego powodu plyty ktorej mi nie bedzie zal gdy ulegnie uszkodzeniu - a juz na pewno nie ryzykowalbym takich operacji na drogiej i "wybajerzonej" plycie.. Coz.. czlowiek uczy sie na bledach...

Reply to
=?Windows-1250?B?o3VrYXN6IEJvbGVzdGE=?=

akurat jedna plyta pod pentium1 ma kosc PLCC , inna z kolei ma flash

29F.... wiec raczej nie da rady zebym tam upychal kosc 28F...

Z tym AM28F010 jest dziwna sprawa. Programuje w plycie w ktorej mam ten uwalony flash (MX28F1000PPC) Jak odpale UniFlash z wlozonym MX28F1000PPC to nie potrafi go odczytac (unknown) Wyjmuje, wkladam AM28F010, odpalam UniFlash, ktory go poprawnie rozpoznaje (podaje symbol; bulk erase 128kB); laduje obraz , uniflash wypisuje ze bootblocki: kosci i pliku sa rozne i zaleca zapisywac kosc z bootblockiem, wiec tak robie, kasuje kosc a potem programuje i ... "SUCCESS".

Robie twardy reset kompa i ... czarny ekran. Wylaczam kompa, wlaczam i zglasza sie ekran , jest ok. (Tego posta pisze na kompie z nowym biosem) Zauwazylem ze jak komp dostanie reset przyciskiem albo od systemu operacyjnego to juz nie wstaje; ale jak sie wylaczy i wlaczy ponownie to jest OK.

Aha i wcale nie musi byc tak jak piszesz bo zaprogramowalem w plycie a dalej wypisuje mi (nawet z najnowszym obrazem biosu): "Unknown flash type".

Reply to
Wojtas

Sunday, August 17, 2003, 12:43:24 AM,Wojtas nastukał(ła):

> [...]

W> Robie twardy reset kompa i ... czarny ekran. W> Wylaczam kompa, wlaczam i zglasza sie ekran , jest ok. W> (Tego posta pisze na kompie z nowym biosem) W> Zauwazylem ze jak komp dostanie reset przyciskiem albo od systemu W> operacyjnego to W> juz nie wstaje; ale jak sie wylaczy i wlaczy ponownie to jest OK. To ciekawe... wyglada na to ze problem jest powtarzalny - pracuje na komputerze z uratowana w ten sposob plyta i w razie zawieszenia sie systemu czesto zdarza mi sie ze komputer jest niewrazliwy na twardy reset - jest martwy poki go znow nie uruchomie. Pozostaje Ci sie przyzwyczaic tak jak ja to zrobilem ;) W> Aha i wcale nie musi byc tak jak piszesz bo zaprogramowalem w plycie a dalej W> wypisuje mi W> (nawet z najnowszym obrazem biosu): W> "Unknown flash type". hmm.. dziwne.. taki komunikat wystepowal mi tylko wtedy, gdy zaprogramowalem biosa niewlasciwym, aczkolwiek podobnym biosem. Byla to plyta do 550MHz socket7 AGP AT na VIA-MVP3 - chyba jakis pc-chips,albo Shuttle.. W kazdym razie bylo kilka wersji rozniacych sie drobiazgami - po zniknieciu tego komunikatu rozpoznalem ze bios jest nareszcie wlasciwy ;)Po stringu biosa nie mialem jak poznac ktora to dokladnie byla, bo nieopisany typ, a bios zezarl Czarnobyl.. Moja dlugo chodzila na "obcym biosie" - ja mam 686BX a bios byl od

6BX - bardzo podobnej - mialem wiecej opcji, niestety byl troszke niestabilny wiec wrocilem. Nigdy nie mialem tu jednak tego komunikatu.
Reply to
=?Windows-1250?B?o3VrYXN6IEJvbGVzdGE=?=

Sorki, mialem na mysli uniflasha w wersji 1.17b

Reply to
=?Windows-1250?B?o3VrYXN6IEJvbGVzdGE=?=

tak ona jest walnieta, ie da rady nawet w zewn programatorze (brak dostepu do pin1, byc moze ktos przy programowaniu przywalil za duze Vpp) i starym uniflashem i nowym (wczoraj meczylem 1.32)

Czyli bardzo podobnie. Mozna zostawic ten uwalony flash (w sumie dziala jak flash tylko do odczytu bo nie da sie skasowac/zaprogramowac) albo dac nowy bios do innej kostki i stracic funkcje resetu ;) (trzeba bedzie robic wylacz -> wlacz kompa)

Plytka Soyo SY-6BE v.1.0 (Slot1, intelBX) moze jak przyjdzie przesylka od kolegi z tej grupy to bedzie dzialac bez bolu. (tez mx28f1000ppc) Wychodzi na to jakby przy starcie kompa BIOS sprawdzal typ kostki (wiadomo ze jak zablokowany pin1 to nic nie odczyta i wypisuje ten komunikat; z kolei AM28F010 moze nie jest "w bazie" obslugiwanych flashy i tez wypisuje ten tekst. Moze pisze jakies glupoty ale jak to wytlumaczyc ? Jeszcze problem z resetem dochodzi, podejrzewalem czas dostepu ale: MX28F1000PPC-12C4 - 120ns AM28F010-120PC - chyba tez 120ns

Rozne "kwiatki" moga sie trafic - zreszta w opisie UniFlasha sa fajne ciekawostki, np problemy na wiekszosci abitow (looks like undocumented write protection)

Reply to
Wojtas