piorun w antenę

A nie jest to sprawa oddziaływania magnetycznego z innymi stalowymi elementami? Takie I daje przecież duże B :)

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

Oto co entroper napisał:

Panowie, nie fantazjujcie bo przykro czytać. Policzcie sobie nieco: Typowy udar da się "na szybko" aproksymować prostokątem o amplitudzie

30kA i czasie trwania 0,3ms. Dla stalowego drutu 6mm^2 o długości 1m Daje to ok. 5kWs wydzielonej energii na udar, co podniesie jego temp. o jakieś 200st. A drut 6mm^2 to najcieńszy stalowy drut na odgromy.
Reply to
Jacek Maciejewski

Oto co entroper napisał:

Sam sobie doczytaj, nawet ci link znalazłem, daleko nie trzeba było szukać:

się że przyjąłem watrości dużo większe od średnich. A ty popełniasz błąd typowy dla młokosów - usiłujesz udowodnić regułę kilkoma (co najwyżej, a może i jednym) wyjątkowymi przypadkami.

Reply to
Jacek Maciejewski

A jak udar bedzie nietypowy ? 100kA np ..

Oto co J.F. napisał:

Każda instalacja inżynierska jest kompromisem między kosztami a skutecznością.

Reply to
Jacek Maciejewski

Innymi slowy - z rzadka mozna jednak zobaczyc jak sie konstrukcja wali ? :-)

Oto co J.F. napisał:

Dokładnie :) Pominąwszy oczywiście błędy w sztuce :)

Reply to
Jacek Maciejewski