magnetowid i sygnały w

Zamierzam kupić magnetowid i podłączyć go do TV razem z odtwarzaczem DVD. W telewizorze mam dwa złącza SCART, przy czym tylko w jednym są wejścia RGB. Chciałbym, aby zarówno sygnał z magnetowidu jak i z DVD był przesyłany w tym standardzie. Jak zatem podłączyć oba te urządzenia do TV? Wydaje mi się, że DVD powinienem podłączyć do magnetowidu, a magnetowid do TV. Większość magnetowidów posiada dwa złącza SCART - jedno wykorzystywane jest do podłączenia TV a do drugiego właśnie wpiąłbym DVD. Tylko czy oba te złącza umożliwiają przesyłanie sygnałów RGB? Nigdzie nie potrafię znaleĽć takiej informacji. Proszę o pomoc. Nie podaję konkretnego typu magnetowidu bo jeszcze nie podjąłem decyzji.

Reply to
Marian

Czy zamierzasz kupić jakiś profesjonalny cyfrowy magnetowid ? Nie spotkałem domowego video VHS, z którego obraz wychodziłby w postaci RGB - tylko Composite Video albo SVideo (oddzielnie luminancja, oddzielnie chrominancja w magnetowidach SVHS). Domowe magnetowidy nie nagrywają sygnału RGB i nie odtwarzają w tej postaci. W sporadycznie spotykanych magnetowidach z teletekstem, sygnał teletekstu jako RGB nakładał się w telewizorze na obraz, przesyłany jako Composite. Wmak

Reply to
wmakWYTNIJTO

snipped-for-privacy@o2.pl napisał(a):

Nie, zwykły VHS.

Rozumiem, jednak chodzi mi o to, by sygnał z DVD docierał do TV za pomocą sygnałów RGB, czyl żeby magnetowid był niejako przezroczysty podczas używania DVD. Czy to jest możliwe? Jeśli tak, to magnetowid musiałby posiadać wejście RGB w co najmniej jednym złączu SCART i wyjście w drugim.

Reply to
Marian

sygnałów

Nie jest

Jeśli tak, to magnetowid musiałby posiadać wejście RGB w co najmniej

Niestety - takich jeszcze nie wymyślono

Leszek W

Czyli mam rozumieć, że w magnetowidzie nastąpi redukcja sygnału RGB do Composite i w tej postaci zostanie on doprowadzony do TV?? Kicha! W takiej sytuacji podłączę oba urządzenia niezależnie do TV - DVD do SCART wyposażonego w wejścia RGB a magnetowid do drugiego SCART wyposażonego w wejście Composite. Co prawda takie rozwiązanie nie da możliwości kopiowania DVD -> VHS, ale i tak nie zamierzam z niej korzystać. Dzięki za pomoc - przynajmniej nie będę szukał czegoś, co nie istnieje.

Reply to
Marian

Przekształcenie RGB w Composite to nie redukcja, tylko "wręcz przeciwnie" - potrzebny koder PAL (w Europie).

Powinno dać się nagrywać na magnetowid. Sygnałom RGB w kablu SCART towarzyszy sygnał Composite - służy do synchronizacji, gdy oglądasz RGB. Pomiędzy gniazdami RGB nie przejdzie ale Composite powinien - właśnie taki sygnał nagrywa i odtwarza magnetowid. Wmak

Reply to
wmakWYTNIJTO

Dnia 2004-06-06 11:52, Użytkownik Marian napisał:

Owszem, to możliwe. Mój magnetowid Thomson VTH6250 puszcza sygnał RGB przelotowo z AV2 na AV1, przy czym, nie mając kodera PAL, nie może z tego sygnału nagrywać.

przykładowe połaczenie: ___ ___ ___ ___ / ,===========. \ / ,=================. \

+-------------+ +-----------------+ ,---. | output^ | | AV2 AV1 | ____| AV1 |____ | | | | / \ | DVD | | VCR | | telewyżyn | +-------------+ +-----------------+ +-----------------+

Do oglądania na ekranie TV, włącz w DVD tryb RGB. Takiego sygnału nie nagrasz na VCR, dlatego do przegrywania przełącz na S-Video z wypuszczaniem sygnału przez SCART.

Reply to
Tomasz Wójtowicz

Dnia 2004-06-06 14:48, Użytkownik snipped-for-privacy@o2.pl napisał:

RGB przechodzi. Przynajmniej w magnetowidach Thomsona.

Reply to
Tomasz Wójtowicz

snipped-for-privacy@o2.pl napisał(a):

Pisząc "redukcja" miałem na myśli utratę jakości, która ma miejsce w momencie przekształcenia sygnału RGB na Composite.

Zdaję sobie z tego sprawę, jednak gdy podłączę DVD to TV zamiast do magnetowidu to raczej na magnetowid nie nagram nic z DVD ;)

A swoją drogą to trudno mi uwierzyć, że nikt nie wpadł na to, by sygnał RGB przechodził w sposób przezroczysty przez magnetowid, tak jak to się np. dzieje z sygnałem podanym na złącze antenowe.

Reply to
Marian

Tomasz Wójtowicz napisał(a):

Dzięki, właśnie to chciałem usłyszeć - przymierzam się do VTH6410 ;)

Reply to
Marian