Ożywiam stare żele...

Z żelowymi tego nie robiłem, ale jakieśtam sukcesy miałem z odsiarczaniem standardowych akumulatorów kwasowych przez ładowanie małym prądem.

Można też ładować prądem przemiennym przez diodę i podłączyć równolegle do akumulatora żarówkę. Dodatnie połówki wtedy ładują, a ujemne rozładowują. Robiłem kiedyś próbę z transformatorem dzwonkowym i jakąś małą żaróweczką pozycyjną, ale nic się nie naładowało (aku potem naładował się normalnie, małym prądem). Może żaróweczka rozładowywała szybciej, niż trafo ładowało.

Reply to
Adam Wysocki

W dniu 22-06-2018 o 13:52, HF5BS pisze:

Zwróć uwagę, że pojemności akumulatorów podawane są dla względnie małego prądu obciążenia. Przy prądach 10-20A to będziesz miał do dyspozycji tylko około połowy pojemności nominalnej. Czyli 15Ah podziała około 40 minut. Jak długo chcesz nadawać w terenie (domyślam się, że chodzi Ci o zasilenie transceivera)? W sumie to dziwna pojemność - 15Ah. Najczęściej spotyka się szereg Ah:

7, 18(17), 26, 40.

Odezwij się do mnie na priv.

yabba

Reply to
yabba

W dniu .06.2018 o 13:52 HF5BS snipped-for-privacy@t.pl pisze:

Zostało mi jeszcze kilkanaście szt. aku po okresowych wymianach w UPS'ach. Trzymają napięcie - ale przepracowały już swoje. Jak Ci się zechce pofatygować na Mokotów - napisz na priv. Tak czy siak pójdą do recyklingu.

TG

Reply to
Tomasz Gorbaczuk

Krótko: tylko i wyłącznie na złom.

[... zapomnij ...]

Użytkownik "BQB" snipped-for-privacy@spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości news:pgingu$arb$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

Wstępnie oszacowałem, że będzie tego ok. 20 kilo, więc wypada, że zbiorę z tego jakieś 6 dych, niewiele, ale na chlebek powinno styknąć. Jeszcze dokładniej zważę i może się okaże, ze zaniżyłem szacunek?

Reply to
HF5BS

Użytkownik "yabba" <gkwiatkowski2_remove snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news:pgistq$g2e$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

Wiadomo, że to jest ukłąd rzeczywisty, z wszelkimi tego skutkami. Także to, że obciążony mocniej wykaże się mniejszą sprawnością. Jednak najbadziej mi zależy, aby ciągłę 10A i chwilowe do 20 A nie zrobiły baterii "ała".

Możliwie najdłużej, trudno mi oszacować, jak długo zejdzie mi np. na Rysach, mam taki zamiar, w jakąś sensowną pogodę się tam wturlać, aby tylko misie nie przyszły sprawdzić, czy miodku jakiegoś nie przytargałem, a bym sobie popytlował przez sitko. Nie wiem, jak z wejściem na Gerlach, to kusi, 2655 m.n.p.m.

Tak mam na obudowie. Jak tam będzie te 3-5 Ah więcej, to przecież się nie pogniewam. :) Zresztą, jest taki,

tylko nie jest identyczny z tym, co mam.

Oki :)

Najprawdopodobniej na początku lipca spróbuję się zebrać do skupu, muszę dobrze w pogodę trafić, żeby za upalnie nie było.

Reply to
HF5BS

Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" snipped-for-privacy@adres.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@l-259.harvard.local... W dniu .06.2018 o 13:52 HF5BS snipped-for-privacy@t.pl pisze:

Siupaśnie (siupah/super), jaby radyjko uciągnęło, oraz lampki w rowerze :) Jeszcze się z tym prześpię, poukładam sobie, dzięks :) Na tę cześć chyba zajmę się naprawą ruskiego prostownika automatycznego z regulacją prądu chyba, bo nie załącza ładowania. A wygląda przyjaźnie, dość klimatycznie, bo nie capi zgniłym zachodem. Ach, już mi się plany rodzą, do zasilania modemu UPC (mam net i telefon), do zasilania ładowarek do telefon.ów DECT w domu, że jakby prąd wyłaczyli, rzadko, ale się zdarza, jak coś na podstacji przegapią... Podjechać nie problem... na razie się prześpię z tematem, coby mądrze (a przynajmniej mądrości pozory stworzyć) :) do tego podejść. Asante sana!

Reply to
HF5BS

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl.invalid> napisał w wiadomości news:9506253478$ snipped-for-privacy@squadack.com...

Roman, spoko, z tych złomów nie zamierzam robić nic szczególnego, choć jeden się obudził i chwilę mi radio pociagnął nawet na nadawaniu, po prostu, traktuję to wylącznie w kategoriach zabawowo-poznawczych, zanim spylę to na złomie i kupię chleb, czy mleko w Biedronce, albo innym zniżkowcu. Niejeden raz już stwierdziłem, że coś, co wygląda na totalne BE, wcale być nim nie musi. Jak obudzą się wszystkie, to będzie ciekawostka, jak żaden, to wiadomo, że tego należało się spodziewać. Jak jeden, dwa, trzy, to "trafiło się ślepej kurze ziarko". Może np. zrobię eksperyment, że zaleję nie kwachem siarkowym, tylko np. octem, mniejsza o to, że może zadziałą na minutę świecąc tylko małą żaróweczkę. Może zaleję "kretem" po rozpuszczeniu w wodzie, miejmy tylko nadzieję, że mi to nie zechce się nagle gotować "z przypierdem", bo ochlapac gały, to trochę niefartownie by było, może roztwór soli kuchennek, może proszek do prania, albo mydło? Takie zaciekawione światem małe dziecko "pokaż mi tato". Tyle, ze ja już sobie sam pokażę. Skoro to złom, to straty nie będzie... A może poczekam na desz i deszczówką zaleję, albo kranówą?

Reply to
HF5BS

Dnia Sun, 24 Jun 2018 02:20:31 +0200, HF5BS napisał(a):

Akuraz z żelowymi tak jest. Chociaz ... moze nie potrafie reanimowac ?

W UPS powinny miec znakomite warunki pracy, a padaja relatywnie szybko.

Jak masz tego duzo, to sie raczej pobaw w odsiarczanie. Jest pare interesujacych pomyslow, godnych sprawdzenia. Tylko znow: żel przeszkadza.

Zapewne zechce :-) A że żelowy - nie wyplukasz kwasu tak łatwo

Chlor chyba kiepsko sie sprawdza, skoro powszechnie uzywaja siarkowego. Takie eksperymenty to chyba lepiej w zlewce ... i z litem, bo olow jest passe :-) Albo i z sodem, akumulator sodowo-jonowy bylby warty fortune.

Albo sodowo-siarkowy, ten mi sie najbardziej podoba ...

Skoro teraz jawnie pisza, ze stop z Ca, to sie zastanawiam co szkodzi kranowa :-)

Dnia Sun, 24 Jun 2018 02:20:31 +0200, HF5BS napisał(a):

O, przypomnialo mi sie - na filmach z okretow podwodnych krzycza "chlor". Skad ten chlor - reakcja jakas zachodzi miedzy sola i akumulatorem ?

Dnia 24.06.2018 J.F. <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał/a:

AFAIR chlor może pochodzić z instalacji odzyskiwania tlenu.

Reply to
Tomasz Szcześniak

Dnia 24 Jun 2018 16:05:48 GMT, Tomasz Szcześniak napisał(a):

Bylo tam cos takiego ?

okret zwykly, dieslowski, nie atomowy.

Napisz reakcje kwasu siarkowego z chlorkiem sodu.

Reply to
Zenek Kapelinder

W dniu 2018-06-24 o 11:29, J.F. pisze:

bez ołowiu masz

Nie zdziwiłbym się gdyby obie reakcje zachodziły.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

Pan J.F. napisał:

Może ze zwykłego podtopienia przedziału akumulatorów czy też innej elektryki? Przy elektrolizie wody morskiej wydziela się chlor.

Dnia Sun, 24 Jun 2018 19:33:15 +0200, Dariusz Dorochowicz napisał(a):

Druga produkuje HCl, wiec nas nie interesuje, ale pierwsza to jest to.

Tylko ... woda morska im sie wlewa do akumulatorow ?

Czy elektrolit ze szlamem sie wylewa do zęzy, a woda morska tez tam jest ...

P.S. Ciekawa ta reakcja, bo

ten sie potrafi rozpasc do Cl2, albo hydrolizowac do HCl, no i nie wiem - PbO2 jest wystarczajacym utleniaczem, czy nie jest ... w obecnosci kwasu siarkowego jest ...

Dnia 24.06.2018 J.F. <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał/a:

Z tego co mi się o uszy obiło to bywało, ale historykiem okrętowym nie jestem.

Reply to
Tomasz Szcześniak

Dnia 24 Jun 2018 18:31:17 GMT, Tomasz Szcześniak napisał(a):

Ja tez nie, ale nie spotkalem sie w czasach II w.s.

Tzn byly "piecyki" (scruber) uruchamiane w sytuacjach ostatecznych, ale one chyba pochlanialy CO2, choc niektorzy wspominali o tlenie.

No i Niemcy eksperymentowali z H2O2 do napedu, przy okazji mogli i dla zalogi tlen produkowac. Ludzie duzo nie potrzebuja.

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1o0ftlzv5j8jc$.1dlavu8ybxfn$. snipped-for-privacy@40tude.net...

Ja nie mówię, że nie!

Ja też raczej nie. Ale wiesz... jak się np. kiedyś truło w gadzinówkach i innych Bajtkach wszelakich, że TYLKO JEDNA PARTYCJA PRIMARY, to ja zrobiłem cztery, wybierając startującą reczną zmianą znacznika "active". MS-DOS 6.22, zrobiłem, że odpalił nortonowski Speedisk (ale nie skończyło się to najlepiej, gdybym nie przerwał akcji, to by ją dokończyło; prosta przeróbka diskeditorem)

Może zjada je jakiś większy impuls prądowy w którymś momencie? Albo napięcie rozkłada nie w tym momencie?

Dobrze, że to nie wapń... jego siarczan, to gips... Aa... stop Pb-Ca...? A wapń, to on przypadkiem od samej wody nie dostaje rozwolnienia, jak sód, czy potas, o innych alkalicznych nie wspominając...?

No tak... a rozebrać dokłądniej, aby ponownie złożyć, to nie bardzo dam rady... Zresztą, coś ostatnio mam łyse palce (w sensie - śliskie) i mniejszą precyzję. No i aż tak mnie nie ciagnie.

...w Wiadomościach podadzą, ze "wybuch słyszano w całym mieście" :)

Nawet się tego nie spodziewam...

(cut - nic mi na myśl do odpowiedzi nie przychodzi na razie)

Ale ten stop (oj... nie zagipsuje go tam w środku?), to on na ramki, czy i w masie czynnej? Wody to jakoś tam dam radę, trochę jej udestylować, tak robiłem, by dolać do aku auta, jak wody nie było, albo nie chciało mi się na stację iść (niecały kwadrans pieszo). Dzis w sklepach widuję demineralizowaną. Dawniej też taką można było na stacji nabyć.

Reply to
HF5BS

Ale przecież to tak dokładnie miało działać. Tablica w MBR ma miejsce na

4 partycje. Onegdaj zresztą każda partycja była "primary", bo innych nie było. Partycje rozszerzone pojawiły się później, jako brzydki work-around na to by dało się korzystać z większej ilości dysków logicznych przy jednoczesnym ograniczeniu 4 wpisów w MBR.

Kiedy dokładnie i dlaczego przestrzegano o tym by nie tworzyć więcej jak jednej partycji podstawowej? Niczego takiego nie pamiętam, ale być może był jakiś specyficzny przypadek który tego wymagał. Chętnie się dowiem.

Mateusz

Reply to
Mateusz Viste