Oswietlenie LED, czestotliwosc PWM

Jak w tytule, jaka powinna byc czestotliwosc PWM w sciemniaczach do paskow LED? Albo jakie sie stosuje.

Reply to
Ghost

Ghost wrote on 05.11.2021 17:10:

Na tyle duże żeby oko nie widziało i na tyle małe żeby zasilacze nie "śpiewały". Dodatkowo pewnie nie będące wielokrotnością 50/60Hz żeby uniknąć efektów stroboskopowych z innym oświetleniem zasilanym z sieci.

100...200Hz będzie ok.

Myślisz że ktoś tu hobbystycznie zbiera takie dane?

Reply to
Zbych

W dniu 05.11.2021 o 22:25, Zbych pisze:

Myslisz, ze na wszystkie pytania postawione tutaj odpowiedzi podaje sie na podstawie hobbystycznie zbieranych danych?

Znalazłem - od ok 250Hz do kiloherców. A zalecane jest przynajmniej 400hz.

Moze komus sie przyda.

Reply to
Ghost

Ghost wrote on 06.11.2021 09:38:

Czyli szukasz zawodowca zbierającego takie dane? Powodzenia.

Reply to
Zbych

W dniu 06.11.2021 o 09:45, Zbych pisze:

Wygladasz zdecydowanie na nołlajfa.

Reply to
Ghost

Ghost wrote on 06.11.2021 09:56:

Jak to możliwe, że taki wybitny wróżbita jak ty nie ogarnął czegoś tak prostego jak częstotliwość PWM do oświetlenia?

Reply to
Zbych

Ja dałem 400Hz, bo wygląda sensownie i było mi z innych powodów wygodnie. Działa zgodnie z oczekiwaniami, więc dalej nie wnikałem.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski