Orange unieważnia hasło do Neofonu

Walczę z tematem konfiguracji Neofonu na sprzęcie innym niż otrzymany od Orange router "Funbox". Konkretnie chciałbym korzystać z tej usługi za pomocą bramki PAP2T albo telefonu SIP (Gigaset). W celach testowych eksperymentowałem też z softphone'ami (w tym oficjalną, Androidową aplikacją od Orange).

Objaw był zawsze ten sam - serwer zwracał błąd 403, nie pozwalając na zalogowanie się. Dopiero ostatnio udało mi się ustalić co jest nie tak - dane dostępowe otrzymane od Orange działają tylko przez chwilę, po czym są z jakiegoś powodu blokowane. Po restarcie hasła mam krótkie "okienko", podczas którego jestem w stanie używać telefonu. Potem bramka/telefon/softphone znów traci możliwość zalogowania się na serwerze, aż do kolejnego resetu hasła.

Początkowo myślałem, że to coś w konfiguracji bramki PAP2T powoduje aktywację jakiejś automatycznej blokady, ponieważ dwa razy udało mi się uzyskać z tą bramką częściowy sukces - dźwięk był przesyłany tylko w jedną stronę, w jedną stronę można też było dzwonić. W chwilę potem bramka przestała się logować.

Ostatnio jednak udało mi się uzyskać dużo lepsze efekty z telefonem SIP. Udało mi się go skonfigurować w sposób pozwalający na normalną prace. Działał tak przez całe dwa dni. Już miałem nadzieję, że problem został rozwiązany. Niestety - mój optymizm był przedwczesny. Hasło po raz kolejny zostało zmienione,

Ktoś wie o co może chodzić? Dlaczego Orange blokuje hasło, nie informując mnie o tym?

Reply to
Atlantis