sterowanie zaluzjami - silnik?

Witam, ostatnio musialem przemeblowac pomieszczenie w taki sposob, ze nie ma dostepu do okna. Nie moge teraz opuszczac/podnosic zaluzji (takich zwyklych, wewnatrzokiennych) bez skakania po meblach. Stad pomysl na zainstalowanie jakiegos silnika. Co moglbym w tym celu wykorzystac? Ceny profesjonalnych mechanizmow do sterowania rolet sa rzedu kilkuset zlotych... Chcialbym aby takie urzadzenie nie bylo zbyt duze (tak by zmiescilo sie na ramie okiennej). Druga sprawa to napiecie: czy jakis silnik DC 12V (najchetniej) bedzie mial wystarczajaca moc? Jesli nie, to pozostaje cos na AC 220V. Moze daloby sie wykorzystac silnik od jakiegos innego urzadzenia? Bede wdzieczny za kazda porade.

Pozdrawiam

Reply to
eth

rozejrzyj sie po wkretakach elektrycznych - bedziesz mial silnik z reduktorem, duzy moment na osi - a mocy tam tak wiele nie potrzeba ..

niedobry taki silnik z wiertarki. Za szybko sie obraca. Jest głośny i ma niewielką trwałość w porównaniu z tańszymi i trwalszymi. Tomek

Reply to
Tomek

Patrz na usta Jarka: wkrętarki, nie wiertarki ;-)

Reply to
Marcin Stanisz

Marcin Stanisz snipped-for-privacy@bzdury.poczta.onet.pl> napisał(a):

Od wkrętarki bedzie tak samo kiepski bo za szybko sie obraca. Tomek ps. Kiedyś kupiłem sobie wiertarkę akumulatorową i było napisane na pudełku wiertarko-wkrętarka albo w odwrotnej kolejności. Nie czepiaj się nazewnictwa tylko kombinuj jak pomóc koledze.

Reply to
tomek tarasiuk

We wkrętarce jest od razu przekładnia zwalniająca do kilku rpm. To chyba odpowiednie obroty do żaluzji?

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

Miałem kilka wkretarek ( nie mylić ze śrubokrętem elektrycznym) żadna nie obracała się tak wolno. Po to się robi takie urządzenia jak wkretarki żeby szybko wkręcały wkrety. Najwolniejsza jaką miałem dawała jakieś 600 obr/min. Teraz uzywam dwubiegowej 800/ 1600. 10 obr/sek to za dużo. Tomek

Reply to
Tomek

I jeszcze zabezpieczenie przed przeciążeniem - też nie do przecenienia :)

Reply to
Marcin Stanisz

Miałem na myśli oczywiście rps a nie rpm.

Z 10rps da się już prosto zrobić przełożenie na sterowanie żaluzjami.

A może by tak silnik od rożna w kuchence? Jakoś prawo/lewo jest przełączany bo kurczak mi się kręci raz w jedną raz w drugą stronę.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

a od wycieraczek samochodowych ?

Reply to
Marcin Szczepaniak

Wkretarka [cala, z przekladnia] zazwyczaj obraca sie wolno. A ze glosny .. ile tego bedziesz uzywal - 30s dziennie ? To i trwalosc wystarczy.

Bo to byla bardziej wiertarka widac :-) A ja w ogole polecalem wkretak :-)

Marek Dzwonnik

srubokret elektryczny, np z topexu, 25zl, obraca sie powolutku.

Reply to
aml

I to (wg mnie) jest jedyna dobra odpowiedź. Taki silnik ma przekładnię samohamowną bo slimakową. Moce od 30W ( mały Fiat), 120W Polonez, 400W Scania. Ceny od darmo do 1200 za nowego do Scanii ( używany ok 200). Obroty w granicach 1 na sekundę. Moment obrotowy potrafiący złamać rękę. Trwałość liczoną w tysiącach godzin pracy. Wystarczy do takiego silnika dorobić szpulkę i nakrecić na oś. A nie jakieś szybkoobrotowe silniki od wkretarek. Tomek

Reply to
Tomek

...albo urwać żaluzję, jeśli się zatnie ;-)

Pozdrawiam

Reply to
Marcin Stanisz